¿Son útiles los entornos virtuales de aprendizaje? Evaluación de una experiencia en la enseñanza y el aprendizaje de la Relatividad

DSpace Repository

¿Son útiles los entornos virtuales de aprendizaje? Evaluación de una experiencia en la enseñanza y el aprendizaje de la Relatividad

Show full item record

Export reference to Mendeley 
Title: ¿Son útiles los entornos virtuales de aprendizaje? Evaluación de una experiencia en la enseñanza y el aprendizaje de la Relatividad
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative: Are virtual learning environments useful? Assessment of an experience in the teaching and learning of
Author: Ardura, Diego; Zamora, Ángela
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-source: Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2014, 1 pp. 83-93
Abstract: La utilización de los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) es cada vez más común en todas las etapas de la educación. En este artículo presentamos los resultados de la evaluación, por parte de los estudiantes, de una unidad didáctica sobre relatividad a nivel de enseñanza secundaria postobligatoria implementada en Moodle. La evaluación se llevó a cabo mediante una encuesta anónima al terminar la unidad. Los estudiantes alcanzaron un alto grado de satisfacción con la experiencia de utilizar Moodle como complemento a la enseñanza presencial. Según los resultados de la encuesta, la plataforma ha favorecido la autorregulación del aprendizaje por parte de los estudiantes.The use of virtual learning environments (VLE) is increasingly common at every stage of education. In this article, we present the results of the students’ assessment of a lesson plan on Relativity implemented in Moodle at the post-compulsory level of secondary education. The assessment was carried out by means of an anonymous survey at the end of the lesson. The students achieved a high degree of satisfaction with the experience of using Moodle as a complement to classroom teaching. According to our survey results, the platform has favored the students’ self-regulation of learning.
Subject: Moodle ; relatividad ; física ; secundaria ; enseñanza semipresencial ; relativity ; physics ; secondary ; blended learning.
Handle: http://hdl.handle.net/10498/15714
Date: 2014-01-01

Files in this item

Files Size Format View
7-447-Ardura.pdf 887.4Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International