• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Cuadernos de Ilustración y Romanticismo
  • Cuadernos nº 19 (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Cuadernos de Ilustración y Romanticismo
  • Cuadernos nº 19 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apropiación y post-producción: La comedia nueva o El café, de Errnesto Caballero

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/15798

ISSN: 2173-0687

Files
131_140.pdf (194.6Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Appropiation and post-production: La Comedia Nueva o El Café, by Ernesto Caballero
Author/s
Abuín González, Anxo
Date
2013-01-01
Source
Cuadernos de Ilustración y Romanticismo: Revista Digital del Grupo de Estudios del Siglo XVIII- 2013, 19 p. 131-140
Abstract
El objetivo de este trabajo es realizar una valoración crítica sobre la producción de La comedia nueva, realizada por la Compañía Nacional de Teatro Clásico en 2008, en versión del dramaturgo Ernesto Caballero. Una versión del texto de Moratín en la que, sobre la base del máximo respeto al texto original, se realiza una profunda reflexión metateatral que relaciona el juego escénico de Moratín con las fuertes transformaciones sociales y escénicas que también se estaban produciendo en la España de finales del xviii y principios del xix. Todo ello desde las claves de la «ordodoxia posmoderna» y una lectura contemporánea de esta comedia «clásica» del teatro español.
 
The main aim of this work is to make a critical assessment of the production of La comedia nueva, performed by the Compañía Nacional de Teatro Clásico in 2008. The make a version of the playwright Ernesto Caballero: a version of a text of Moratín in which a deep metatheatrical reflection that relates scenic game of Moratín with the strong social and scenic changes also were taking place in Spain in the late eighteenth and early nineteenth centuries. Always from keys such as: «postmodern orthodoxy» and a contemporary reading of this «classical» Spanish theater comedy.
 
Subjects
Leandro Fernández de Moratín; Ernesto Caballero; teatro; siglo XVIII; Theatrhe; Eighteenth century
Collections
  • Cuadernos nº 19 (2013) [31]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support