• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº2 (2014)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº2 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experiencias e iniciativas para prevenir la Violencia de Género entre adolescentes “Educando en Igualdad”. Plan de Igualdad del IES Castillo de Fatetar, Espera (Cádiz)

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/16978

ISSN: 2341-3255

Files
N2-2.pdf (566.0Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Pérez Sabio, Zoraida
Date
2014-01-01
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2014 (2) pp. 33-44
Abstract
El objeto del presente artículo es dar a conocer las experiencias e iniciativas en materia de prevención de violencia de género llevadas a cabo con el alumnado del IES Castillo de Fatetar a través de los objetivos marcados en el Plan de Igualdad del Centro. El proyecto en el que se enmarcan estas iniciativas, “Educando en Igualdad”, se ha diseñado para conseguir cambios en las actitudes, conocimientos y habilidades del alumnado adolescente; con el fin de eliminar los mitos e ideas erróneas subyacentes al fenómeno de la violencia de género; y de capacitar al alumnado para detectar y reconocer el maltrato físico, psicológico y sexual.
 
The purpose of this article is to present the experiences and initiatives carried out with students from IES Castle Fatetar in the prevention of domestic violence through the targets set in the Plan for Equality Center. The project is called "Educating for Equality". It has been designed to bring about changes in attitudes, knowledge and skills of teenage students; The aim of the project is to dispel myths and misconceptions underlying the phenomenon of gender violence; and train students to detect and recognize the physical, psychological and sexual abuse.
 
Subjects
plan de igualdad; adolescencia; experiencias; talleres; prevención; violencia de género; equality plan; adolescence; experiences; workshops; prevention; gender violence
Collections
  • RESED nº2 (2014) [10]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions