• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Educación Infantil - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Educación Infantil - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Juntos/as aprendemos más y ayudamos mejor: Una experiencia de Aprendizaje y Servicio en Educación Infantil

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/17925

Files
Juntos/as aprendemos más y ayudamos mejor. Una experiencia de Aprendizaje y Servicio en Educación Infantil. (2.187Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Carrasquilla Hernández, Esther
Date
2015-11-30
Advisor
García García, María del CarmenAuthority UCA
Department
Didáctica
Abstract
Este documento presenta una propuesta inclusiva llevada a la práctica en un centro educativo concertado de Jerez de la Frontera (Cádiz). Partimos de la necesidad de mejorar la convivencia en la diversidad en dos aulas de educación infantil de 3 años. La finalidad era que se desarrollara una mejor aceptación (e inclusión) específicamente de niños y niñas con Síndrome de Down. Asimismo, se potenciarán ámbitos de desarrollo académicos y veremos cómo todos los niños y las niñas son capaces de introducirse en el mundo de los cuentos e incluso de crear ellos mismos unos de éstos. Enlazando los ámbitos descritos, tenemos una propuesta de aprendizaje y servicio que potencia la construcción de una sociedad inclusiva partiendo de las necesidades detectadas en ese mismo contexto.
 
This essay shows an inclusive design which was made in a direct-grant school. It is situated in Jerez (Cádiz). We start from the need to Improve diversity coexistence in two kindergarten classrooms in three years. The purpose that was develop a better acceptance (and inclusion) specifically for Children with Down Syndrome. Although, we are going to increase academics items through the stories and the invention of stories by themselves. A Service-Learning project is the results to combine both situations, which it increases the building of an inclusive society whose beginning are the needs of a determined context.
 
Subjects
Aprendizaje y Servicio; Educación Infantil; Inclusión; Síndrome de Down; Diversidad
Collections
  • Grado en Educación Infantil - TFG [54]
  • Trabajos fin de grado Didáctica [58]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support