• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Educación Primaria - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Educación Primaria - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El tratamiento del conocimiento matemático a través del juego, para el aula de Educación Primaria en contexto de trabajo por proyectos: ¿Todos podemos ser inventores?

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18277

Files
SANDRA OCHOA RUIZ TFG FEBRERO 16.pdf (912.8Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Ochoa Ruiz, Sandra
Date
2016-03-15
Advisor
Cardeñoso Domingo, José MaríaAuthority UCA
Department
Didáctica
Abstract
En este trabajo se muestra la importancia de trabajar de forma innovadora en la educación, más concretamente, se mostrará la introducción de los juegos en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la Educación Primaria. Es decir, el uso de los juegos como una herramienta didáctica, para llevar a cabo una metodología de trabajo por proyectos en la que se desarrolle un aprendizaje significativo. Se presenta un proyecto de enseñanza en el que los alumnos aprenderán de forma lúdica.
 
In this paper we are demonstrating the relevance of working with innovative form in the education, more specifically, the introduction of the games will be displayed in the teaching-learning process of Elementary Education. In other words, using games as a teaching tool, carrying out a methodology for projects can also develop significant learning. We present a teaching project in which students can learn though a playful way.
 
Subjects
Educación Primaria; Trabajo por Proyectos; Aprendizaje significativo; Los juegos como herramienta diddáctica; Didáctica; Matemáticas; Azar y probabilidad
Collections
  • Grado en Educación Primaria - TFG [71]
  • Trabajos fin de grado Didáctica [57]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support