Show simple item record

dc.contributor.authorHaidl Dietlmeier, Anton
dc.contributor.otherFilología Francesa e Inglesaen_US
dc.date.accessioned2017-02-13T09:48:46Z
dc.date.available2017-02-13T09:48:46Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.isbn3-87192-713-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/19092
dc.description.abstractEste trabajo parte, como todos de este autor, de una visión biológica de la lengua y de la convicción de que la situación de 'lengua extranjera' impone fuertes restricciones a las metas alcanzables en el aula de una lengua extranjera, por lo que el diseño de los contenidos en el aula debe apuntar en primer lugar a conseguir un tipo de input que pueda, al menos parcialmente, sustituir el input natural que el entorno proporciona, por ejemplo, en la enseñanza de 'segundas lenguas'. En este trabajo el autor propone, como principio teórico del diseño del input, un modelo en tres fases destinado a permitir gradualmente el procesamiento de los datos lingüísticos que el enseñante presenta a lo largo de las clases que, dicho sea de paso, siempre deberían realizarse en la lengua meta misma .... Finalmente se diseña también una serie de medidas fuera del aula que deberían acompañar la exposición dentro del mismo.en_US
dc.description.abstractAs most of this authors contributions, this one as well parts from a biological concept of language and from the conviction that a 'foreign language situation' imposes heavy limits on the goals reachable in the classroom, a reason which leads to propose that foreign langua teaching should, in the first place, aim at the design of measures and contents able to compensate the absence of natural input outside the foreign language classroom. (Natural input outside the classroom is considered a characteristic component of 'second language teaching). In this contribution ist author propoeses a three-step-modell which might serve as basis for the design of input in the language classroom which enables students gradually to process the foreign language input received in the classroom. This is especiall important as the author always defends the necessity to confront foreign language students exclusively with input in the language they want to acquire .... Finally several acompanying measures are proposed for the design of homework that should accompany the exposition in the classroom.en_US
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherW. Roggauschen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceGermanistentreffen Deutschland-Spanien-Portugal, DAAD, Rosch Buch Hallstad, Alemaniaen_US
dc.subjectDaF in der Auslandssituationen_US
dc.subjectAnfängerunterricht Deutsch im Universitätskontexten_US
dc.subjectGerman as a Foreign Language in a non-german speaking countryen_US
dc.subjectGerman for beginners in a university settingen_US
dc.title“Spracherwerb ‘revisited’: Die ersten 50 Stunden Deutsch als Fremdsprache”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.description.physDescpp. 255 - 274en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional