• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Trabajo Social - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Trabajo Social - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El cine como recurso didáctico para la prevención del acoso escolar

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/19807

Files
TFG cineyacosoescolar (1.363Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Jorge de la Calle, Noelia
Date
2017-06
Department
Psicología
Abstract
El acoso escolar es un tema de gran preocupación en la actualidad debido a las graves consecuencias que suponen y al crecimiento del número de casos. Lo que se pretende con este trabajo es utilizar el cine como herramienta para educar en valores a niños y jóvenes, especialmente para la prevención del acoso escolar en el ámbito de la educación no formal. El cine es un medio de comunicación muy atractivo para los jóvenes y tiene además un gran potencial como recurso didáctico cuando se analiza correctamente la película. Es por esto último que otro de nuestros objetivos principales es enseñar a los jóvenes a ver cine desde una mirada crítica. Al final de este trabajo se expondrá un ejemplo de proyecto de intervención para prevenir el acoso escolar a través del cine.
 
Bullying is a topic of great concern today due to the serious consequences of such harassment and the increase in the number of cases. The purpose of this work is to use cinema as a tool for education in values of children and young people, especially for the prevention of bullying in the context of non-formal education. Cinema is a very attractive means of communication for young people, and it also has great potential as a didactic resource when the film is analyzed correctly. It is for this reason that another of our main objectives is to teach young people to watch cinema from a critical perspective. At the end of this document, an example of an intervention project will be presented to address the issue of bullying through film.
 
Subjects
acoso escolar; cine
Collections
  • Grado en Trabajo Social - TFG [10]
  • Trabajos fin de grado Psicología [78]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support