Show simple item record

dc.contributor.authorMolina Roldán, Ahtziri E.
dc.date.accessioned2018-01-10T13:08:38Z
dc.date.available2018-01-10T13:08:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1577-1172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/19975
dc.description.abstractEste artículo da cuenta de la historia y estado actual de la estructura organizacional y objetivos de la gestión cultural universitaria y sus actores en México. Se hace especial énfasis en cómo han cambiado la noción de extensión universitaria con la diversificación del sistema educativo y las políticas de educación superior internacionales y nacionales. Finalmente se delinean algunos modelos de trabajo vigentes de las estructuras de difusión cultural universitarias.en_US
dc.description.abstractThis article sums up the history and current state of the aims and organizational structure and aims of the higher education cultural management. The transformations in the notion of outreach and higher education cultural management are especially regarded, in relation to the diversification of the higher education system and the national and international cultural policies. At last, some models of cultural management found today at this educational level are described.en_US
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Cádiz, Servicio de Publicacionesen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourcePERIFÉRICA (15771172)- 2016, n. 17- pp. 189-198en_US
dc.subjectGestión Cultural Universitariaen_US
dc.subjectExtensión Universitariaen_US
dc.subjectPolíticas educativasen_US
dc.subjectEducación superioren_US
dc.subjectUniversity’s cultural managementen_US
dc.subjectUniversity outreach and engagementen_US
dc.subjectEducation Policyen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.titleLa Gestión Cultural Universitaria en México hoy, entre la atención a estudiantes y el mercado culturalen_US
dc.title.alternativeUniversity’s cultural management in Mexico today, between attending the students and the cultural marketen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional