• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 15 (2018)
  • REurEdC nº 2 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 15 (2018)
  • REurEdC nº 2 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enseñanza y divulgación de la ciencia en la integración universidad-escuela: una experiencia en Brasil

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20776

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2018.v15.i2.2201

ISSN: 1697-011X

Files
2201.pdf (2.526Mb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Teaching and science divulgation in university-school integration: an experience in Brazil
Author/s
Laranjeiras, Cássio C.; Portela, Sebastião I.C.; Ribeiro, Luiz A.
Date
2018-04
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2018, Vol. 15 (2) 2201
Abstract
A partir de la idea de que la Ciencia y la Tecnología desempeñan un papel central en nuestra lectura y comprensión del mundo, identificamos la centralidad y urgencia de la educación científica en la formación del ciudadano contemporáneo, defendiendo la necesidad de la integración universidad-escuela en acciones orientadas hacia la comprensión pública de la ciencia por los diferentes sectores de la sociedad. Se presentan aquí algunas experiencias desarrolladas en Brasil por el Instituto de Física de la Universidad de Brasilia, a través de su Núcleo de Investigación en Enseñanza de la Física (NPEF), en asociación con algunas escuelas públicas de la capital federal y el Museo de la Ciencia y Tecnología de Brasilia (en implantación).
 
Based on the idea that science and technology play a central role in our reading and understanding of the world, we identify the centrality and urgency of scientific education in the formation of the contemporary citizen, defending the need for university-school integration in actions oriented towards the public understanding of science by the different sectors of society. Some of the experiences developed in Brazil by the Institute of Physics of the University of Brasília, through its Physics Education Research Group, in association with some public schools of the federal capital and the Museum of Science and Technology of Brasilia (in implementation), are presented here.
 
Subjects
Enseñanza de la ciencia; Divulgación de la ciencia; Integración universidad-escuela; Museo de ciencia; Science education; Science divulgation; University-school integration; Science museum
Collections
  • REurEdC nº 2 (2018) [13]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support