• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problems, theory and practice of verb to be and its Spanish counterparts: Teaching Spanish ser/estar to English speakers through advertisements.

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20786

Files
TFG EE.II. Ana María Delgado Panal.pdf (1.437Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Delgado Panal, Ana María
Date
2018-09-18
Advisor
Zarco Tejada, María ÁngelesAuthority UCA
Department
Filología Francesa e Inglesa
Abstract
Ser and Estar are two Spanish copulative verbs, very used in Cervantes’ language, and which indicate different actions, since while ser is mainly used to talk about identity, estar is used to talk about states. This seems to be easy, but things get a little more complicated when English students have to face the rest of uses of ser and estar, since they get mixed many often and students have not clear for what they use one verb or another, producing this way frustrations on pupils. These problems, together with others, as it is the case of adjectives use with both verbs and with passive voice, will be studied in this work widely. Besides, we will comment on the main five methods and approaches we can find when teaching Spanish as a second language (L2), which will be helpful at the time of posing our original teaching proposal about adverts. This one will be useful to teach the uses of ser and estar appropriately and thus, to solve the possible doubts and make the class more fun and enjoyable.
 
Ser y estar son dos verbos copulativos españoles, ambos muy usados en la lengua de Cervantes, y que indican acciones diferentes, ya que mientras ser se usa principalmente para hablar de la identidad, estar se usa para hablar de estados. Esto parece fácil, pero la cosa se complica cuando los estudiantes ingleses tienen que enfrentarse al resto de los usos de los verbos ser y estar, ya que en muchas ocasiones estos se mezclan entre sí y no queda claro para qué se usa un verbo y para qué otro, produciendo de esta manera frustración entre los alumnos. Estos problemas, juntos con otros, como es el caso del uso de adjetivos con ambos verbos y de la pasiva, serán estudiados ampliamente en este trabajo. Además, comentaremos los cinco principales métodos y enfoques comunicativos que podemos encontrar cuando se enseña español como segunda lengua (L2), los cuales nos serán útiles a la hora de plantear la original propuesta didáctica con anuncios publicitarios que realizaremos para enseñar apropiadamente los usos de ser/estar y de esta manera, solventar las posibles dudas y hacer la clase más divertida y amena.
 
Subjects
ser; estar; Spanish L2; copulative verbs; English-speaking learners; verb To Be; English-Spanish structural differences; contrastive studies; español L2; verbos copulativos; enseñanza angloparlantes; verbo To Be; diferencias entre inglés y español; estudios contrastivos
Collections
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG [44]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [61]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support