La formación de docentes de literatura en la era digital

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20861
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.04
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAuthor/s
González Ramírez, Carolina MargaritaDate
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 29-34Abstract
En este trabajo se presenta una propuesta de los lineamientos para contribuir a la formación de docentes
de literatura en el contexto de la sociedad de la información. La propuesta consta de cuatro aspectos: la
primera corresponde la utilización de la red como espacio para la lectura literaria, la segunda, TIC
como fuentes de información, también como espacio de socialización de la experiencia literaria y
finalmente, como espacio para la escritura creativa. De esta manera, se espera que los futuros docentes
de la literatura tengan las ayudas necesarias para incorporar de manera didáctica recursos digitales para
abordar la literatura. This article presents a proposal of guidelines to contribute in the training of literature teachers in the
context of the information society. The proposal consists of four aspects: the first one corresponds to
the use of the Net as an instance to socialise the experience of reading. The second has to do with the
ICTs as a source of information and also as the instance of socialisation of the experience of reading.
Finally, it is used as an instance for creative writing. Making use of these guidelines, literature teachers
will be provided with the necessary help to incorporate digital resources to approach the teaching of
literature in a didactic way.
Subjects
Literatura; TIC; recursos digitales; formación docente; novation; ICT; LKT; web sites; collaborative learning; key-competencesCollections
- RESED nº05 (2017) [20]