• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La formación de docentes de literatura en la era digital

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20861

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.04

ISSN: 2341-3255

Files
04_3721-Texto del artículo-14804-2-10-20171205.pdf (233.3Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
González Ramírez, Carolina Margarita
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 29-34
Abstract
En este trabajo se presenta una propuesta de los lineamientos para contribuir a la formación de docentes de literatura en el contexto de la sociedad de la información. La propuesta consta de cuatro aspectos: la primera corresponde la utilización de la red como espacio para la lectura literaria, la segunda, TIC como fuentes de información, también como espacio de socialización de la experiencia literaria y finalmente, como espacio para la escritura creativa. De esta manera, se espera que los futuros docentes de la literatura tengan las ayudas necesarias para incorporar de manera didáctica recursos digitales para abordar la literatura.
 
This article presents a proposal of guidelines to contribute in the training of literature teachers in the context of the information society. The proposal consists of four aspects: the first one corresponds to the use of the Net as an instance to socialise the experience of reading. The second has to do with the ICTs as a source of information and also as the instance of socialisation of the experience of reading. Finally, it is used as an instance for creative writing. Making use of these guidelines, literature teachers will be provided with the necessary help to incorporate digital resources to approach the teaching of literature in a didactic way.
 
Subjects
Literatura; TIC; recursos digitales; formación docente; novation; ICT; LKT; web sites; collaborative learning; key-competences
Collections
  • RESED nº5 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support