• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Avatares de la Innovación. El Colegio Narval de Cartagena: Aventuras y desventuras de un colegio innovador. 20 años enseñando para ser felices

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20881

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.15

ISSN: 2341-3255

Files
15_.pdf (262.7Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Avatars of innovation. Narval school of Cartagena: adventures and misadventures of an innovative school. Twenty years teaching to be happy
Author/s
Zamora, Ana
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 152-158
Abstract
El presente trabajo narra la experiencia del Colegio Narval de Murcia en la toma de decisiones para trasformar pedagógicamente el centro de camino a la innovación educativa. En este proceso se dará cuenta de los pasos que se han de seguir si se pretende abordar un cambio en la educación con garantías. Se responderá a cuestiones como si la tecnología sin el cambio metodológico tiene el poder de modificar el proceso didáctico o, por el contrario, la verdadera innovación educativa es aquella que da respuesta a las dificultades encontradas en el camino. La tecnología no es más que una aliada para trasformar la escuela desde una visión integral, plano a plano.
 
This paper tells the experience of Narval School of Murcia in the moment of taking decisions in order to reach the pedagogical transformation of the school in the way of educative innovation. Trough this process we will inform of the steps to be taken if one intends to make a change in education with guarantees. We will answer questions as if technology without methodological change has the power to modify the didactic process or, in the contrary, technology is no more than an ally to transform the school from an integral vision, plan to plan.
 
Subjects
Educación; Tecnología; Transformación pedagógica; Cambio metodológico; Education; Technology; Pedagogical transformation; methodological change
Collections
  • RESED nº5 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions