Avatares de la Innovación. El Colegio Narval de Cartagena: Aventuras y desventuras de un colegio innovador. 20 años enseñando para ser felices

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20881
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.15
ISSN: 2341-3255
Files
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Avatars of innovation. Narval school of Cartagena: adventures and misadventures of an innovative school. Twenty years teaching to be happy
Author/s
Zamora, AnaDate
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 152-158Abstract
El presente trabajo narra la experiencia del Colegio Narval de Murcia en la toma de decisiones para
trasformar pedagógicamente el centro de camino a la innovación educativa. En este proceso se dará
cuenta de los pasos que se han de seguir si se pretende abordar un cambio en la educación con
garantías. Se responderá a cuestiones como si la tecnología sin el cambio metodológico tiene el poder
de modificar el proceso didáctico o, por el contrario, la verdadera innovación educativa es aquella que
da respuesta a las dificultades encontradas en el camino. La tecnología no es más que una aliada para
trasformar la escuela desde una visión integral, plano a plano. This paper tells the experience of Narval School of Murcia in the moment of taking decisions in order
to reach the pedagogical transformation of the school in the way of educative innovation. Trough this
process we will inform of the steps to be taken if one intends to make a change in education with
guarantees. We will answer questions as if technology without methodological change has the power to
modify the didactic process or, in the contrary, technology is no more than an ally to transform the
school from an integral vision, plan to plan.
Subjects
Educación; Tecnología; Transformación pedagógica; Cambio metodológico; Education; Technology; Pedagogical transformation; methodological changeCollections
- RESED nº05 (2017) [20]