• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº6 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº6 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hay espacio para el cambio en la educación: Perspectivas y debates, de educación critica a educación sustentable

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21943

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2018.i6.12

ISSN: 2341-3255

Files
RESED_6_p.135-142.pdf (300.1Kb)
Versión en inglés (330.4Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Is there space for change in Education: Perspectives and debates from critical literacy to sustainable education
Author/s
Larco Guevara, Juan Fernando
Date
2018
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2018 (6) pp. 135-142
Abstract
El presente trabajo explora el concepto de educación y al mismo tiempo se vincula con la re-conceptualización del mismo. El proposito principal es navegar en los diferentes cambios de como la educación es conceptualizada, entendida y aplicada en diferentes niveles. Los conceptos en torno a la educación y la manera en la que es percibida quizas hayan cambiado pero existe la necesidad de hacer un analisis más profundo en cuanto a las estructuras y su rol, para poder visualizar la posibilidad de un cambio en mayor beneficio de la educación y de un canal de comunicación abierto.
 
The present work explores the concept of education and engages at the same time with the re-conceptualization of it. The main purpose is to navigate in the different shifts of how education is conceptualized, understood and applied at different levels. The concepts around education and the way is perceived may have changed but there is the need of doing a deeper analysis around the role and the structures, to sightsee the possibility of greater change in pro of education and an open education dialogue.
 
Subjects
Giro educacional; Agenda global; Estudios post-coloniales; re-construcción del conocimiento; dialogo multicultural; debate educacional; debate estructural; Education Shift; Global Agenda; Post-colonial studies; re-construction of knowledge; multicultural dialogue; educational debate; structural debate
Collections
  • RESED nº6 (2018) [19]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La participación en el debate educativo como deber ciudadano. Comentarios y sugerencias en torno al documento “Una educación de calidad para todos y entre todos” 

    Gil-Pérez, Daniel; Vilches, Amparo (Universidad de Cádiz / Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eureka, 2005-01-01)
  • Simulación de debate de TV: Educación para la Salud en acúfenos crónicos 

    Marín Paz, Antonio JesúsAuthority UCA; Bas Sarmiento, María del PilarAuthority UCA; Fernández Gutiérrez, MartinaAuthority UCA (2020-07-16)
  • Simulación de debate de TV: Educación para la Salud sobre intervenciones asistidas con animales 

    Marín Paz, Antonio JesúsAuthority UCA; Bas Sarmiento, María del PilarAuthority UCA; Fernández Gutiérrez, MartinaAuthority UCA (2020-07-16)

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support