Show simple item record

dc.contributor.authorPrado, Xabier
dc.contributor.authorDomínguez-Castiñeiras, José Manuel
dc.contributor.authorArea, Iván
dc.contributor.authorParedes, Ángel
dc.contributor.authorMira, Jorge
dc.date.accessioned2020-02-06T07:24:59Z
dc.date.available2020-02-06T07:24:59Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.issn1697-011X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/22317
dc.description.abstractEn este artículo se analizan las dificultades de aprendizaje de la Teoría de la Relatividad Restringida de Einstein. La información se ha obtenido y seleccionado de las bases de datos Web of Science, Scopus, Educational Resources Information Center y Google Scholar, teniendo en cuenta los índices de valoración Journal Citation Reports (JCR), Scimago Journal Rank (SJR) e Índice Compuesto de Difusión Secundaria (ICDS). Para el análisis y las conclusiones se establecieron las dificultades de aprendizaje del alumnado relacionadas con la Relatividad Restringida de Einstein, respecto a los siguientes conceptos: Espacio y tiempo. Causalidad y simultaneidad. Sistemas de referencia. Energía. Masa. Luz. El presente estudio ha constituido el fundamento del diseño de una propuesta de enseñanza basada en la formulación geométrica de Minkowski, dirigida a estudiantes de bachillerato.es_ES
dc.description.abstractIn this article we analyze the learning difficulties of Einstein's Theory of Restricted Relativity. The information has been obtained and selected from the Web of Science, Scopus, Educational Resources Information Center and Google Scholar databases, taking into account the Journal Citation Reports (JCR), Scimago Journal Rank (SJR) and Composite Index of Secondary Dissemination (ICDS). For the analysis and the conclusions the learning difficulties of the students related to the Restricted Relativity of Einstein were established, with respect to the following concepts: Space and time. Causality and simultaneity. Reference frames. Energy. Mass. Light. This study has been the basis for the design of a teaching proposal based on the geometric formulation of Minkowski, aimed at high school students.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEditorial UCAes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias Vol 17 n.1 1103es_ES
dc.subjectRelatividad restringida de Einsteines_ES
dc.subjectGeometría de Minkowskies_ES
dc.subjectDificultades de aprendizajees_ES
dc.subjectRevisión bibliográficaes_ES
dc.subjectGeometry of Minkowskies_ES
dc.subjectLearning difficultieses_ES
dc.subjectBibliographic reviewes_ES
dc.subjectEinstein's special relativityes_ES
dc.titleAprendizaje de la Teoría de la Relatividad Restringida de Einstein. Estado de la Cuestiónes_ES
dc.title.alternativeLearning Einstein’s Theory of Special Relativity: State Of the Artes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2020.v17.i1.1103


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional