• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/22389

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2670

ISSN: 0212-4521

ISSN: 2174-6486

Files
2020_071.pdf (293.9Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Assessing competences in sustainability in teaching degrees and post-degrees: a proposal of a tool
Author/s
Albareda-Tiana, Sílvia; Azcárate Goded, María del PilarAuthority UCA; Muñoz-Rodríguez, José Manuel; Valderrama-Hernández, Rocío; Ruiz-Morales, Jorge
Date
2019
Department
Didáctica
Source
Enseñanza de las ciencias - 2019, 37(3), 11-29
Abstract
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para evaluar el nivel de adquisición de las CS de los estudiantes universitarios en el campo de la educación. La rúbrica ha sido diseñada, analizada y contrastada por un grupo de investigadores de diferentes universidades vinculados al campo de la educación. Ha sido adaptada a los grados y posgrados de educación de ocho universidades y está estructurada en tres niveles de dominio en la adquisición de las competencias. Esta rúbrica puede ser un instrumento útil para la evaluación de la CS en los grados de educación del sistema universitario español.
 
This study presents a review on the generic competences in sustainability (CS) at higher education and provides a compilation of these CS through a rubric that serves as a tool to assess the level of CS acquisition among university students of teacher training. The rubric has been designed, analysed and contrasted by a group of researchers from different universities linked to teacher training courses. It has been adapted to different undergraduate and postgraduate teaching programs at eight universities. It is structured in three levels of competency acquisition. This rubric can be a useful instrument for the assessment of CS in the degrees of education in the Spanish university system.
 
Subjects
Rúbrica para la evaluación de competencias en sostenibilidad; Educación para el desarrollo sostenible; Objetivos de desarrollo sostenible; Educación superior; Formación en sostenibilidad; Rubric for assessment of competencies in sustainability; Education for sustainable development; Sustainable development goals; Higher education; Sustainability training
Collections
  • Artículos Científicos [5023]
  • Articulos Científicos Didáctica [221]
Atribución 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Atribución 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support