Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/22389
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2670
ISSN: 0212-4521
ISSN: 2174-6486
Files
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Assessing competences in sustainability in teaching degrees and post-degrees: a proposal of a tool
Date
2019Department
DidácticaSource
Enseñanza de las ciencias - 2019, 37(3), 11-29Abstract
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en
Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como
instrumento para evaluar el nivel de adquisición de las CS de los estudiantes universitarios en el campo
de la educación. La rúbrica ha sido diseñada, analizada y contrastada por un grupo de investigadores
de diferentes universidades vinculados al campo de la educación. Ha sido adaptada a los grados y
posgrados de educación de ocho universidades y está estructurada en tres niveles de dominio en la
adquisición de las competencias. Esta rúbrica puede ser un instrumento útil para la evaluación de la
CS en los grados de educación del sistema universitario español. This study presents a review on the generic competences in sustainability (CS) at higher
education and provides a compilation of these CS through a rubric that serves as a tool to assess the
level of CS acquisition among university students of teacher training.
The rubric has been designed, analysed and contrasted by a group of researchers from different universities
linked to teacher training courses. It has been adapted to different undergraduate and postgraduate
teaching programs at eight universities. It is structured in three levels of competency acquisition.
This rubric can be a useful instrument for the assessment of CS in the degrees of education in the
Spanish university system.
Subjects
Rúbrica para la evaluación de competencias en sostenibilidad; Educación para el desarrollo sostenible; Objetivos de desarrollo sostenible; Educación superior; Formación en sostenibilidad; Rubric for assessment of competencies in sustainability; Education for sustainable development; Sustainable development goals; Higher education; Sustainability trainingCollections
- Artículos Científicos [5023]
- Articulos Científicos Didáctica [221]