Show simple item record

dc.contributor.authorConde Núñez, María Carmen
dc.contributor.authorSánchez Cepeda, J. Samuel
dc.contributor.authorMuñoz-Losa, Aurora
dc.date.accessioned2020-03-09T10:54:51Z
dc.date.available2020-03-09T10:54:51Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.issn2659-708X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/22525
dc.description.abstractHemos llevado a cabo una intervención con futuros maestros de Educación Primaria con la intención de trabajar el concepto de sostenibilidad. La secuencia desarrollada incluye la elaboración de un proyecto y una unidad didáctica por investigación escolar. A través de un portafolio los alumnos expresaron sus reflexiones sobre su idea de sostenibilidad. Para analizarlas se diseñó una tabla de niveles con indicadores. Más de la mitad del alumnado ha tenido una evolución significativa progresando desde ideas ligadas a aspectos físico-naturales exclusivamente, hacia un modelo emergente que incluye aspectos más sociales, complejos e interconectados.es_ES
dc.description.abstractWe have carried out an intervention with future teachers of Primary Education with the intention of working on the concept of sustainability. The sequence includes the elaboration of a project and a didactic unit by school research. Through a portfolio the students expressed their thoughts on their idea of sustainability. To analyze them, a table of levels with indicators was designed. More than half of the students have had a significant evolution progressing from ideas linked to natural physical aspects exclusively, towards an emerging model that includes more social, complex and interconnected aspects.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEditorial UCAes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Educación Ambiental y Sostenibilidad 1(2), 2203es_ES
dc.subjectSostenibilidades_ES
dc.subjectMedio ambientees_ES
dc.subjectFormación de maestroses_ES
dc.subjectEvolución conceptuales_ES
dc.subjectSustainabilityes_ES
dc.subjectEnvironmentes_ES
dc.subjectTeacher Traininges_ES
dc.subjectConceptual evolutiones_ES
dc.titleAnálisis de la evolución de la idea de sostenibilidad en futuros maestroses_ES
dc.title.alternativeArticle title: Analysis of the evolution in the idea of sustainability of future teachers after an intervention in the classroomes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i2.2203


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional