• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Doble Grado en Lingüística y Lenguas Aplicadas y en Estudios Ingleses
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Doble Grado en Lingüística y Lenguas Aplicadas y en Estudios Ingleses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A multimodal analysis of some Harry Potter film posters

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23275

Files
TFG conjunto (Linüística y LLAA y EEII). Autor: Sergio Jesús Jiménez García (951.4Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Análisis multimodal de pósteres de Harry Potter
Author/s
Jiménez García, Sergio Jesús
Date
2020-06-30
Advisor
Noya Gallardo, María del Carmen; Fernández Smith, Gérard
Department
Filología; Filología Francesa e Inglesa
Abstract
The objective of this project is proving that posters are succinct visual summaries of films, in which they transmit the gist of films semiotically: sensations, feelings and possible happenings. In order to achieve this, we will examine two posters of Harry Potter multimodally, and their respective films: Harry Potter and the Philosopher’s Stone and Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. We will carry out the analysis through some tools proposed by Kress and van Leeuwen, who focus on Halliday’s Systemic Functional Linguistics.
 
Este trabajo pretende demostrar que los carteles, posters, son meras representaciones visuales, es decir, un resumen sucinto del contenido esencial de películas plasmado en una composición visual, en el que los posters representan los personajes fundamentales y transmiten, semióticamente, los valores, sensaciones, experiencias y acciones que se esperan en las películas. Para demostrar esta hipótesis, llevaremos a cabo el análisis multimodal de dos posters de Harry Potter (Harry Potter y la piedra filosofal y Harry Potter y el prisionero de Azkabán), para hacer después una comparación y entrelazar los significados de estos análisis con los contenidos, la trama, de las películas. Para llevar a cabo este análisis multimodal, nos basamos en las herramientas que proporcionan Kress y van Leeuwen y Machin, enfocadas en la teoría sistémico funcional de Halliday, en la cual, para cada metafunción, existen herramientas para desentrañar multimodalmente una composición visual.
 
Subjects
multimodality; social semiotics; visual grammar; analysis; film posters; multimodalidad; semiótica social; gramática visual; análisis; pósteres de películas
Collections
  • Doble Grado en Lingüística y Lenguas Aplicadas y en Estudios Ingleses [2]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [46]
  • Trabajos fin de grado Filología [35]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions