Show simple item record

dc.contributor.authorGallego Vega, Carmen
dc.contributor.authorRodríguez Gallego, Margarita
dc.contributor.authorCorujo Vélez, Carmen
dc.contributor.authorGarcía García, María del Carmen 
dc.contributor.authorCotrina García, Manuel Joaquín 
dc.contributor.authorJiménez Toledo, Antonia
dc.contributor.otherDidácticaes_ES
dc.date.accessioned2020-07-30T11:18:51Z
dc.date.available2020-07-30T11:18:51Z
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.issn2172-7910
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/23508
dc.description.abstractPresentamos en este artículo una experiencia innovadora en el ámbito del Apoyo educativo: la creación, formación y desarrollo de Grupos de Apoyo Mutuo (GAM) en los colectivos educativos de profesores, familias y alumnado. Este proyecto se enmarca en una investigación I+D+i titulada: Escuelas que caminan hacia la inclusión educativa: trabajar con el apoyo educativo para promover el cambio, que tiene como meta la mejora de los procesos y estrategias de apoyo. Usando una metodología cualitativa caracterizada por ser descriptiva y participativa hemos podido conocer y analizar la dinámica de trabajo de las sesiones de apoyo que desarrollan los GAM. Señalamos finalmente algunas conclusiones vinculadas con los procesos de comunicación.es_ES
dc.description.abstractThis article presents an innovative experience in the field of Education support the creation, training and development Mutual Support Team (GAM) in educational groups of teachers, families and pupils. This project is part of an investigation I+D+i titled: Schools walking towards inclusive education: working with educational support to promote change, which aims to improve processes and support strategies. Using a qualitative methodology characterized by being descriptive and participatory we have been able to understand and analyze the dynamics of work support sessions developed by GAM. We note finally some conclusions related to communication processes.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Cádizes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceHachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 125-131es_ES
dc.subjectApoyo colaborativoes_ES
dc.subjectEducación Inclusivaes_ES
dc.subjectMejora Escolares_ES
dc.subjectCollaborative supportes_ES
dc.subjectInclusive Educationes_ES
dc.subjectSchool Improvementes_ES
dc.titleLa comunicación en los grupos de apoyo mutuo (GAM): una estrategia inclusiva de apoyoes_ES
dc.title.alternativeCommunication in Mutual Support Team (GAM ): an inclusive strategy to supportes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.12


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional