• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El Aprendizaje y Servicio (ApS) en la enseñanza del alemán: una propuesta innovadora para la Escuela Oficial de Idiomas

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23863

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.9

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº8 121-140.pdf (1.000Mb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Service Learning (S-L) in German teaching: an innovative proposal for the Official State Language School
Author/s
Cancelas Ouviña, Lucía Pilar; Hurtado Sierra, Ana
Date
2020-07
Department
Didáctica de la Lengua y la Literatura
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 121-140
Abstract
En este artículo mostramos como puede adaptarse la metodología innovadora de aprendizaje y servicio (ApS) a la enseñanza de Idiomas. Presentamos un proyecto de innovación educativa diseñado para ser implementado en una relación de partenariado entre el alumnado de 5º curso de la Escuela Oficial de Idiomas de Chiclana (Cádiz) que cursa alemán nivel B2.2 y la Asociación Fórum Germano-gaditano con sede en El Puerto de Santa María (Cádiz) con el objetivo de acercar la cultura española a hablantes germanos a través del Museo o Centro de Interpretación del Vino y la Sal de Chiclana de la Frontera (Cádiz). Este ApS daría respuesta a la necesidad real de integración de un colectivo de inmigrantes germano hablantes que quieren socializarse y conocer la cultura de su país de acogida.
 
In this article we show how the innovative methodology of Service Learning (S-L) can be adapted to language teaching. We present an innovative proposal designed to be implemented through a partnership between the students of the 5th year of the Chiclana Official State Language School who study German level B2.2 and the German Association Fórum Germano-gaditano based in El Puerto de Santa María (Cádiz), in order to bring German speakers closer to Spanish culture at the Centro de Interpretación del Vino y la Sal in Chiclana de la Frontera (Cádiz). This Service Learning responds to a real integrational need of a group of German-speaking immigrants who want to socialize and learn about their host country’s culture.
 
Subjects
Innovación Docente; Aprendizaje y Servicio; Escuela Oficial de Idiomas; Aprendizaje de Idiomas; Migración; Educational Innovation; Service Learning; Official State Language School; language learning; migration
Collections
  • Artículos Científicos [3192]
  • Articulos Científicos Did. Leng. Lit. [99]
  • RESED nº8 (2020) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support