• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Product placement inverso y storydoing como herramientas para la construcción de marca: el caso pionero de IKEA

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/27485

DOI: 10.5209/ESMP.75504

ISSN: 1134-1629

Files
SC_2021_705.pdf (436.6Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Reverse product placement and storydoing as tools for brand building: the pioneering case of IKEA
Author/s
Álvarez Rodríguez, VíctorAuthority UCA; Selva Ruiz, DavidAuthority UCA
Date
2021-11
Department
Marketing y Comunicación
Source
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 27, pp. 1013-1022
Abstract
Herramientas de comunicación como el product placement inverso y el storydoing guardan relación con el protagonismo otorgado al producto. Dada la escasa atención académica a estos fenómenos, este trabajo aborda sus posibilidades a través de un caso pionero: el felpudo de IKEA de 2006. Se realiza un análisis cualitativo a partir de fuentes secundarias y de las declaraciones de Natalia Cazcarra, directora de cuentas de la agencia *S,C,P,F… Los resultados demuestran las oportunidades de producto nacido en la ficción como activo de marca cuando trae consigo un relato y en el contexto de la narrativa transmedia y la cultura participativa
 
Communication tools such as reverse product placement and storydoing have an unexplored relationship due to the prominence given to the product. Given the scant academic attention to these phenomena, this work addresses their possibilities through a pioneering case: the doormat from IKEA (2006). A qualitative analysis has been carried out based on secondary sources and the statements provided by Natalia Cazcarra, account director of the agency *S,C,P,F… The results demonstrate the opportunities for a product born in fiction as a brand asset when it brings a story with it and in the context of transmedia storytelling and participatory culture
 
Subjects
Product placement inverso; Transmedia; Storydoing; IKEA; Publicidad; Reverse Product Placement; Transmedia; Storydoing; IKEA; Advertising
Collections
  • Artículos Científicos [4803]
  • Articulos Científicos Mark. Com. [127]
Atribución 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Atribución 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support