• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº11 (2023)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº11 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El mundo como representación y el mundo de los sentimientos: testimonios cinematográficos de una transformación

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/28677

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2023.i11.18

ISSN: 2341-3255

Files
2.7+-+El+mundo+como+representacion+de+los+sentimientos-+.pdf (774.4Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
The world as representation and the world of feelings: cinematographic evidence of a transformation
Author/s
Lando, Arturo
Date
2023-05-04
Source
Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, Vol. 1, nº 11 (2023), pp. 243-254
Abstract
La evolución de la narración cinematográfica muestra, en progreso, una transformación que implica tanto los modelos y representaciones sociales del hombre occidental, como las modalidades de su propio sentir. A lo largo de este itinerario es posible individuar tres grandes etapas perceptivas, la épica, la “amlética” y la extática, que corresponden a otras tantas configuraciones transhistóricas de la sensibilidad humana: exigencias colectivas llevadas a la conciencia de la “masa” en poco más de un siglo, gracias a un medio de expresión y a su específica capacidad de comunicar.
 
The evolution of the cinematographic narration shows a transformation in progress that involves both the models and the social representations of Western man and the modalities of his own feeling. Along this itinerary, it is possible to identify three great perceptive stages, the epic, the “hamletic” and the ecstatic one, corresponding to as many transtorical configurations of human sensitivity. It deals with collective needs brought to the consciousness of the “mass” in little more than a century, thanks to a means ofexpression and its specific ability to communicate.
 
Subjects
Cine; Transformación; Sentimientos; narración cinematográfica; Transformation; feelings; narration; cinema
Collections
  • RESED nº11 (2023) [32]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support