• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concepciones y motivaciones sobre el desarrollo profesional docente en la formación inicial del profesorado de educación secundaria

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/15612

ISSN: 1697-011X

Files
3-351-Pontes_et_al.pdf (238.4Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Conceptions and motivations about teachers professional development in initial teacher training of secondary education
Author/s
Pontes Pedrajas, Alfonso; Serrano, Rocío; Poyato, Francisco J.
Date
2013-01-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2013, 10 (núm. extraordinario) pp. 533-551
Abstract
En este trabajo se muestran algunos resultados obtenidos en el desarrollo de un proyecto de innovación educativa, llevado a cabo en el módulo específico del Máster de Formación del Profesorado de Enseñanza Secundaria. En esta experiencia han participado 63 estudiantes de ciencias y varios docentes, obteniendo numerosos datos cualitativos a partir de las actividades realizadas en el aula. Tales datos han permitido analizar las concepciones y motivaciones de los estudiantes acerca de la profesionalidad docente y algunos aspectos que pueden influir en la mejora de la educación y el desarrollo profesional. La mayoría de los estudiantes establecen una importante relación entre profesionalidad docente y la adquisición de conocimientos teóricos y prácticos útiles para la enseñanza, pero los valores, actitudes y motivaciones del profesorado también se consideran importantes para mejorar la educación.
 
This work shows some results collected in the development of an innovative educational project conducted in the specific module of the Master Teacher Training in Secondary Education. This experience has involved 63 students of sciences and several teachers, obtaining numerous qualitative data from activities developed in the classroom. Such data have allowed us to analyze the conceptions and motivations of students about the teaching profession and some aspects that can influence on the improvement of education and professional development. Most students show a significant relationship between teacher professionalism and the acquisition of knowledge and skills useful for teaching, but the values, attitudes and motivations of teachers are also considered important to improve education.
 
Subjects
Futuros profesores de ciencias;; concepciones y motivaciones; profesionalidad docente; formación inicial; enfoque reflexivo; Future science teachers; conceptions and motivations; teacher professionalism; initial training; reflective approach
Collections
  • REurEdC nº extra (2013) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions