• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La ciencia de la sostenibilidad en la formación del profesorado de ciencias

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/15625

ISSN: 1697-011X

Files
16-418-VilchesGil.pdf (179.0Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Sustainability science in science teachers’ training
Author/s
Vilches, Amparo; Gil Pérez, Daniel
Date
2013-01-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2013, 10 (núm. extraordinario) pp. 749-762
Abstract
Este trabajo analiza el papel que debe y puede jugar la Educación para la Sostenibilidad en la formación del profesorado de Ciencias. Con este propósito, se estudian las razones que justifican su incorporación en el Máster de Formación del Profesorado, se discuten algunas dificultades que están limitando la efectividad de dicha incorporación y se describen estrategias que ya se están utilizando para contribuir a superar los obstáculos encontrados. Como parte de este estudio se dedica una especial atención al reciente y revolucionario surgimiento de un nuevo campo de conocimientos, la Ciencia de la Sostenibilidad, en cuyo desarrollo la educación y por tanto la formación del profesorado juegan, como se intenta mostrar, un papel fundamental.
 
This paper tries to justify the necessity of Education for Sustainability into the teachers’ training curriculum. With this purpose we analyze its incorporation into the Spanish compulsory Master for Secondary Teachers’ Training, we discuss some difficulties that are hindering the effectiveness of this incorporation and describe strategies that can be used to overcome the obstacles faced. As part of this study, we dedicate a special attention to the recent and revolutionary emergence of a new field of knowledge, the Sustainability Science, trying to show the essential role played by education in its powerful development.
 
Subjects
Ciencia de la sostenibilidad; Educación para la Sostenibilidad; Participación ciudadana en la toma de decisiones; Formación del profesorado; Sustainability Science; Education for Sustainability; Citizens’ Decision Making; Teachers’ Training
Collections
  • REurEdC nº extra (2013) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions