Show simple item record

dc.contributor.authorAcevedo Díaz, José Antonio
dc.contributor.authorGarcía-Carmona, Antonio
dc.contributor.authorAragón Méndez, María del Mar
dc.date.accessioned2016-03-17T12:56:09Z
dc.date.available2016-03-17T12:56:09Z
dc.date.issued2016-04
dc.identifier.issn1697-011X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/18297
dc.description.abstractSe presenta el caso Semmelweis como un relato de la Historia de la Ciencia interesante para abordar en las clases de ciencias algunas cuestiones de Naturaleza de la Ciencia (NDC), desde un enfoque explícito y reflexivo. La propuesta se dirige a la formación de futuro profesorado de ciencias de Educación Secundaria en NDC y su didáctica. Se presta atención tanto a los aspectos epistémicos como a los no-epistémicos en el texto del caso y en las cuestiones que se plantean. Asimismo, se proponen algunas recomendaciones metodológicas para su implementación y evaluación en el aula.en_US
dc.description.abstractThe Semmelweis case is presented as an interesting story of the History of Science to address in science classroom a set of questions related to the Nature of Science (NOS) from an explicit and reflective approach. The teaching proposal is aimed to the prospective Secondary Education science teachers training in NOS issues and its didactics. Attention is given to both epistemic and non-epistemic aspects in the text of Semmelweis case and the NOS questions asked. Also, some methodological recommendations for implementing and assessing the didactic proposal in science classroom are offered.en_US
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Cádiz / Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia Eurekaen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2016, 13 (2) - pp. 408-422en_US
dc.subjectHistoria de la Cienciaen_US
dc.subjectNaturaleza de la Cienciaen_US
dc.subjectformación del profesoradoen_US
dc.subjectcaso históricoen_US
dc.subjectSemmelweisen_US
dc.subjectHistory of Scienceen_US
dc.subjectNature of Scienceen_US
dc.subjectteacher trainingen_US
dc.subjecthistorical caseen_US
dc.titleUn caso de Historia de la Ciencia para aprender Naturaleza de la Ciencia: Semmelweis y la fiebre puerperalen_US
dc.title.alternativeA case of History of Science to learn Nature of Science: Semmelweis and childbed feveren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional