• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Language of the Prelinguistic Stage: A Single Case Study

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18619

Files
TFG INGLES - Ana Olid Cepero.pdf (1.145Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Olid Cepero, Ana
Date
2016-09-29
Advisor
Eizaga Rebollar, Bárbara
Department
Filología Francesa e Inglesa
Abstract
El objetivo de este trabajo es analizar las primeras fases en el desarrollo comunicativo y lingüístico del niño. Este es un tema de gran importancia para conocer el desarrollo comunicativo que siguen todos los niños (independientemente de la lengua materna que hablen) durante sus primeros meses de vida. El reciente nacimiento de un miembro de mi familia, motivó mi interés por el estudio de diversas teorías relacionadas con el desarrollo del lenguaje en los niños para posteriormente poder contrastarlas con un caso real. Este trabajo, por tanto, constituye un estudio de caso único en el que he analizado la etapa pre- lingüística del desarrollo del lenguaje en un niño. Esta etapa es, sin lugar a duda, unas de las más significativas en el desarrollo comunicativo del niño ya que en ella se comienzan a asentar las bases para la comunicación: intercambios de gestos, sonidos o miradas, transferencia de objetos, balbuceos y toma de turnos, entre otras. Es por esta razón por la que he tratado las habilidades pre-verbales que desarrollan los niños después del nacimiento con el fin de analizar, por un lado, el papel que desempeñan en la aparición del lenguaje y, por otro, contrastar los fundamentos teóricos en esta materia con un estudio real de caso único.
 
This study aims to analyse the earliest stages of language development and communication in children. It is relevant issue to know how babies, regardless of their mother tongue, produce or reproduce the same communicative attempts during their first months of life. As a member of my family was recently been born, I was interested in studying theories on children´s language development to be able to compare them afterwards with a real case. Hence, the present work is a single case study in which I have analysed the prelinguistic stage of a child´s development. This stage is surely one of the most important phases in the child´s communicative development since it is then when the child begins to acquire the basic language structure for communication: exchanges of gestures, sounds or looks, transference object, babbling and turn taking, among others. Thus, I have dealt with these preverbal communication skills children develop shortly after birth to analyse their function in language emergence and to contrast the theories provided on this subject with a real single case study.
 
Subjects
Prelinguistic Stage; Language development; Communication skills; Single Case Study
Collections
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG [40]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [46]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions