• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The acquisition of apologies and requests in Spanish by second language learners

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18685

Files
TFG M. Benitez Torrejon.pdf (1.096Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Benítez Torrejón, Mercedes
Date
2016-10-31
Advisor
Eizaga Rebollar, Bárbara
Department
Filología Francesa e Inglesa
Abstract
The present paper involves discovering how native culture affects when learning a language, in this case Spanish, and how far students shift their behavior resembling the Spanish native speakers attitudes. The investigation deals with the analysis of the apologies and requests in Spanish of 42 students from the United States and several European countries, including Spain, who took part voluntarily in this project. The results found that culture may be considered to be a potential agent which is able to interfere in the process of learning. Also, the study showed that participants were able to acquire cultural expressions after spending, at least, 6 months in Spain.
 
Este documento consiste en descubrir como la cultura nativa afecta a la hora de aprender una lengua, en este caso el español, y hasta qué punto los estudiantes modifican su comportamiento, asemejándose al de los hablantes nativos de español. Esta investigación se encarga del análisis de las disculpas y peticiones, en español, de un total de 42 estudiantes tanto americanos como de varios países europeos, incluyendo España, los cuales participaron voluntariamente en este proyecto. Los resultados obtenidos demostraron que la cultura puede ser considerada un agente potencial que es capaz de interferir en el proceso de aprendizaje. Además, el estudio reveló que los participantes fueron capaces de adquirir expresiones culturales después de pasar, al menos, 6 meses en España.
 
Subjects
Pragmatics; Second language; Speech acts; Apologies; Requests
Collections
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG [40]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [46]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions