La lectura de los Aerolitos de Carlos Edmundo de Ory en contextos interculturales: una experiencia en una escuela polaca

DSpace Repository

La lectura de los Aerolitos de Carlos Edmundo de Ory en contextos interculturales: una experiencia en una escuela polaca

Show full item record

Export reference to Mendeley 
Title: La lectura de los Aerolitos de Carlos Edmundo de Ory en contextos interculturales: una experiencia en una escuela polaca
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative: The reading of the Aerolitos by Carlos Edmundo de Ory in intercultural contexts: an experience in a Polish school
Author: Parrado Collantes, Milagrosa; Wilczyńska, Agnieszka
Departments: Didáctica de la Lengua y la Literatura
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-source: RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2016 (4) S1 pp. 113-129
Abstract: Este artículo es el resultado de las investigaciones llevadas a cabo durante el curso 2015 en el colegio Publiczne Gimnazjum nr 26 im. Mikołaj Reja, situado en la ciudad de Łódź, en Polonia (con la colaboración de algunos docentes del centro), tomando como base otra propuesta de fomento lector realizada en la ciudad de Cádiz. A través de este estudio pretendemos demostrar que la literatura mediante la lectura de los clásicos literarios, en general; y, de Carlos Edmundo de Ory, en particular; rebasa fronteras uniendo, a través de los temas universales y la propia VIDA, a adolescentes de distintos ámbitos culturales y geográficos, en nuestro caso, estudiantes polacos y españoles.This paper has been configured as a result of the investigation accomplished during the year 2015 in the school Publiczne Gimnazjum nr 26 im. Mikołaj Reja located in Łódź (Poland). As well, this study has been carried out considering another fulfilled project about the promotion of reading in the city of Cadiz. By this investigation we claim that Literature doesn´t have borders through the study of literary classic authors in general, and Carlos Edmundo de Ory particularly. Furthermore this teaching is connected by the feelings and the LIFE of the teenagers from different cultural and geographic situations, Polish and Spanish teenagers in our case.
Subject: Experiencia de aula ; Clásicos literarios ; Carlos Edmundo de Ory ; Fomento de la lectura ; Interculturalidad ; Educación Secundaria ; Classroom experience ; Literary classic authors ; Promotion of reading ; Secondary School ; interculturality.
Handle: http://hdl.handle.net/10498/18944
Date: 2016

Files in this item

Files Size Format View
113-129_S.1.8 RESED n4 LECTURA Y SOCIEDAD.pdf 970.2Kb PDF View/Open

Statistics

View statistics

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional