• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA
  • Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA nº 1 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA
  • Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA nº 1 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nacimiento de las Escuelas Normales gaditanas: un análisis de las matrículas que evidencian su repercusión

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21076

DOI: 10.25267/Cuad_investig_fondos_arch_UCA.2019.i1.07

ISSN: 2659-4951

Files
document.pdf (978.9Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
The origin of the Normal Schools in Cadiz: an analysis of theenrollment showing their repercussion
Author/s
Vázquez Domínguez, Carmen
Date
2019
Department
Historia, Geografía y Filosofía
Source
CUADERNOS DE INVESTIGACIÓN DE FONDOS DEL ARCHIVO UCA – 2019, n. 1 – p. 76-87
Abstract
Este trabajo tiene como finalidad el estudio del establecimiento de centros específicos de formación del profesorado, las Escuelas Normales, en Cádiz. Paralelamente, además, Se pretende contribuir mediante el análisis de su matrícula a evidenciar lo que supusieron estos centros para las inquietudes femeninas de instrucción. Para su elaboración hemos recurrimos a la metodología habitualmente utilizada en la investigación histórico-educativa, yendo a las fuentes primarias del fondo documental del Archivo de la Universidad de Cádiz (AUCA).
 
This work has the purpose of studying the establishment of specific teacher training centers, the Normal Schools, in Cádiz. At the same time, it is also intending to contribute through the analysis of the Schools ́ enrollment to show what these centers meant for the feminine concerns of instruction. For its development, it has been resorted to the methodology usually used in the historical-educational research, going to the primary sources of the documentary collection of the Archive of the University of Cádiz.
 
Subjects
Escuelas Normales; Educación Femenina; Matrícula; Normal Schools; Women Education; Enrollment
Collections
  • Artículos Científicos [3128]
  • Articulos Científicos Hist. Geog. Filos. [286]
  • Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA nº 1 (2019) [9]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions