Nacimiento de las Escuelas Normales gaditanas: un análisis de las matrículas que evidencian su repercusión

DSpace Repository

Nacimiento de las Escuelas Normales gaditanas: un análisis de las matrículas que evidencian su repercusión

Show full item record

Export reference to Mendeley 
Title: Nacimiento de las Escuelas Normales gaditanas: un análisis de las matrículas que evidencian su repercusión
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative: The origin of the Normal Schools in Cadiz: an analysis of theenrollment showing their repercussion
Author: Vázquez Domínguez, Carmen
Departments: Historia, Geografía y Filosofía
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-source: CUADERNOS DE INVESTIGACIÓN DE FONDOS DEL ARCHIVO UCA – 2019, n. 1 – p. 76-87
Abstract: Este trabajo tiene como finalidad el estudio del establecimiento de centros específicos de formación del profesorado, las Escuelas Normales, en Cádiz. Paralelamente, además, Se pretende contribuir mediante el análisis de su matrícula a evidenciar lo que supusieron estos centros para las inquietudes femeninas de instrucción. Para su elaboración hemos recurrimos a la metodología habitualmente utilizada en la investigación histórico-educativa, yendo a las fuentes primarias del fondo documental del Archivo de la Universidad de Cádiz (AUCA).This work has the purpose of studying the establishment of specific teacher training centers, the Normal Schools, in Cádiz. At the same time, it is also intending to contribute through the analysis of the Schools ́ enrollment to show what these centers meant for the feminine concerns of instruction. For its development, it has been resorted to the methodology usually used in the historical-educational research, going to the primary sources of the documentary collection of the Archive of the University of Cádiz.
Subject: Escuelas Normales ; Educación Femenina ; Matrícula ; Normal Schools ; Women Education ; Enrollment.
Handle: http://hdl.handle.net/10498/21076
Date: 2019

Files in this item

Files Size Format View
document.pdf 978.9Kb PDF View/Open

Statistics

View statistics  

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional