• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Flipped classroom methodology and its benefits to learning

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21668

Files
NeiraRuiz_TFG_EEII.pdf (1.171Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Neira Ruiz, Irene
Date
2019-09-11
Advisor
García Morilla, Antonio
Department
Filología Francesa e Inglesa
Abstract
La educación está catalogada como un factor que determina tanto el progreso como el retroceso de los miembros que componen la comunidad. La sociedad actual se caracteriza por presentar una evolución económica, social y tecnológica constante con tal de adaptarse a los tiempos modernos. En relación a esto, se podría decir que el desarrollo de las nuevas tecnologías ha permitido una mayor aplicación y desarrollo de nuevos métodos y sistemas en el ámbito educativo. Con este trabajo se pretende analizar uno de los métodos más recientes aplicados al área educativa como es el de Flipped Classroom o “Aula Invertida” y cómo a través de ello se pretende modificar el modelo de enseñanza tradicional.
 
Education is understood to be a factor that determines both the progress and the regression of the members that make up a community. Today's society is characterized by a continuous economic, social and technological evolution in order to adapt to new times. In this connection, it could be said that the development of new technologies has allowed applying and developing new methods and systems in a better way within the educational field. The aim of this project is to analyse one of the most recent methods that are applied into the educational area, such as the Flipped Classroom or Inverted Classroom, and how throughout it the traditional teaching structure has been modified.
 
Collections
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG [40]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [46]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions