• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Trocadero
  • Trocadero nº 35 (2023)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Trocadero
  • Trocadero nº 35 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Juan Marín, un escultor veneciano al servicio de la catedral de Sevilla (1564-1575)

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/32186

DOI: 10.25267/Trocadero.2023.i35.04

ISSN: 2445-267X

Files
Acceso abierto (2.001Mb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Juan Marín, a venetian sculptor at the service of the Cathedral of Seville (1564-1575)
Author/s
Escuredo, Elena; Recio Mir, Alvaro
Date
2023
Source
Trocadero. Revista del Departamento de Historia Moderna, Contemporánea, de América y del Arte, 35, 2023, pp. 73-100
Abstract
Los tres lienzos de muro que cierran el trasaltar de la catedral de Sevilla fueron objeto de una amplia decoración escultórica que comenzó a principios del siglo XVI. Diversas circunstancias lo dejaron inconcluso hasta 1568, año en que el cabildo encargó al escultor veneciano Juan Marín su finalización. A través de los diversos documentos encontrados se reconstruye la historia de este proyecto ornamental y se descubre a un escultor polifacético, que colaboró en las más diversas empresas artísticas que desde la catedral le encomendaron.
 
The three walls that close the retrochoir of the Cathedral of Seville was the subject of extensive sculptural decoration that began in the early Sixteenth century. Various circumstances left it unfinished until 1568, when the chapter commissioned the Venetian sculptor Juan Marín to complete it. Through the various documents found, the history of this ornamental project is reconstructed and allows to discover a multifaceted artist, who collaborated in the most diverse artistic companies that from the cathedral entrusted him.
 
Subjects
Juan Marín; terracotta; catedral de Sevilla; trasaltar; siglo XVI; cathedral of Seville; retrochoir; 16th century
Collections
  • Trocadero nº 35 (2023) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support