La educación en tiempos de cambio

Identificadores
Files
Statistics
Share
Metadata
Show full item recordAuthor/s
González Casado, AlbertoDate
2013-01-01Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2013 (1) pp. 10-19Abstract
El artículo es la memoria de un maestro que reflexiona sobre su experiencia educativa en España y Latinoamérica. Relata el acercamiento de pedagogías críticas entre Latinoamérica y Europa en el contexto de los movimientos de solidaridad entre los pueblos que se produjeron a partir de la década de los 60. La crítica a un sistema educativo tradicional y excluyente, a la par que el compromiso educativo con grupos sociales excluidos en las sociedades del Norte llevan a una confluencia con las pedagogías liberadoras del Sur. The article is the memory of a teacher who reflects on their educational experience in Spain and Latin America. He says the approach of critical pedagogies between Latin America and Europe in the context of the movements of solidarity among peoples that occurred from the 1960s. The criticism to a traditional and exclusive, educational system at the same time the educational commitment with social groups in the societies of the North leading to a confluence with the liberating pedagogies of the South.