• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº01 (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº01 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La misión formativa de la universidad y sus perspectivas para la especialización en el trabajo cultural

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/16008

Files
35_47.pdf (579.0Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Marrero-Fernández, Marilys
Date
2013-01-01
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2013 (1) pp. 35-47
Abstract
Tomando como referente teórico, la misión formativa de la Universidad y su función social a partir de los procesos sustantivos de la misma, en el presente texto se expone una caracterización de la Carrera de Estudios Socioculturales (ESC) en relación con la misión formativa de la Universidad y su vínculo con la praxis social, mediante el trabajo cultural realizado por los estudiantes en la inserción social y los contenidos aportados por las disciplinas de la especialidad, las cuales son caracterizadas en el presente estudio.La carrera acreditada de Estudios Socioculturales se desarrolla en varias Universidades cubanas y se encuentra en el Plan de estudios D; es un proyecto derivado de los programas culturales de la nueva política educacional cubana, inmersa en el propósito de que nuestro país sea uno de los países más cultos del mundo, en medio de un mundo globalizado, donde se pretende despojar a los países pobres de su identidad cultural nacional. Este nuevo tipo de profesional incidirá en la esfera del trabajo cultural, unido al empeño de otros profesionales formados en nuestras Universidades.
 
Taking as a theoretical referent of the formative mission of the University and its social function, we spoke of the substantives process in present text; we expose a characterization of ESC Carrier and its bond with the social practice in the cultural works toward the social activities done by the students in their social insertion and the contribute contents of the Discipline characterized in the present study, and the curriculum of the course, explain in this work.The accredit ESC Carrier develop in many Universities of the country. This Carrier belong to the cultural project in Cuba with the object that the Cuban people are the most cultured of the world, because in this moment the globalization process pretend to strip the poor country of their cultural and national identity.
 
Subjects
Universidad; estudios socioculturales; práctica social; cultura integral
Collections
  • RESED nº01 (2013) [7]
Attribution-NonCommercial 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support