• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº01 (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº01 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educación "exclusiva" desde la norma

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/16010

Files
58_65.pdf (416.9Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Naranjo Fiusa, Bárbara
Date
2013-01-01
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2013 (1) pp. 58_65
Abstract
Las leyes de educación abogan en la actualidad por una educación de calidad en la que todos y cada uno de los niños y niñas se sientan acogidos. Pero ¿qué distancia existe entre la situación vivida y la realidad que permite la ley de educación vivir? Un estudio profundo de la norma vigente permite entrever la cantidad de contradicciones que no ceden a los centros escolares llevar a cabo una educación inclusiva, una educación sustentada en la adaptación de la escuela a los escolares y en la que todo el alumnado obtenga progresos sobre sí mismo, dejando de lado la homogeneización y dejando las puertas abiertas a la heterogeneidad y a las diferencias que puedan aparecer.
 
Education laws currently advocate quality education in which each and every one of the boys and girls feel welcomed. But what distance is there between the vivid situation and the reality that allows the Education Act live? An in-depth study of the current standard allows glimpse the amount of contradictions that do not allow schools to carry out inclusive education, supported by the adaptation of the school to school education and in which all pupils get progress on itself leaving aside the homogenization and leaving doors open to the heterogeneity and the differences that might appear.
 
Subjects
Educación; normativa; leyes; inclusión; necesidades
Collections
  • RESED nº01 (2013) [7]
Attribution-NonCommercial 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support