• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Al-Andalus Magreb
  • Al-Andalus Magreb nº 21 (2014)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Al-Andalus Magreb
  • Al-Andalus Magreb nº 21 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wāqiˁ at-taˁlīm bi-l-wasaṭ al-qarawī wa-rihānāt at-tanmiya at-turābiyya. Ǧamāˁat Sīdī ˁAzūz bi-ǧihat al-Ġarb ašŠarārida Banī Ḥasan namūḏaǧā

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/17318

ISSN: 1133-8571

Files
9_21.pdf (870.8Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
La realidad de la enseñanza en el medio rural y la apuesta por el desarrollo local: La comunidad de Sidi Azouz en la región Gharb–Chrarda–Beni Hsen (Marruecos)
Author/s
Ghazoui, Ahmed
Date
2014-01-01
Source
AL-ANDALUS MAGREB (11338571)- 2014, n. 21 - p. 9-21
Abstract
El desarrollo local del medio rural en Marruecos constituye un desafío real para todos los actores que operan sobre el terreno. La enseñanza es una apuesta estratégica para lograr los objetivos del ansiado desarrollo y mejorar la situación social de los habitantes de las zonas rurales del país. ¿Cuál es la realidad de la enseñanza en el medio rural marroquí? ¿En qué medida puede contribuir al desarrollo local? A estas preguntas vamos a tratar de responder mediante un estudio de los indicadores ligados a la enseñanza en la comunidad de Sidi Azouz, situada en la región de Gharb – Chrarda – Beni Hsen.
 
Local rural development in Morocco constitutes a challenge for all actors operating in the field. Teaching projects should be considered a strategic commitment to achieve the desired development goals and improve the social situation of rural areas inhabitants. What is the reality of teaching in the Moroccan countryside? To what extent can it contribute to local development? We shall try in this paper to answer these questions through a study of the indicators related to education in the community of Sidi Azouz, located in the region of Gharb - Chrarda - Beni Hssen.
 
Subjects
La enseñanza en Marruecos; medio rural; planificación de la enseñanza; Teaching in Morocco; rural areas; teaching planning
Collections
  • Al-Andalus Magreb nº 21 (2014) [17]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions