• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº04 (2016)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº04 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lecturas adultas y lecturas infantiles. El universo de Kitty Crowther en la formación del mediador como lector literario

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18940

ISSN: 2341-3255

Files
52-65_S-1-4 RESED n4 LECTURA Y SOCIEDAD.pdf (736.5Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Adult lectures and childlike lectures. The universe of Kitty Crowther in the formation of the literary reading mediator
Author/s
Tabernero Sala, Rosa
Date
2016
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2016 (4) S1 pp. 52-65
Abstract
Varias son las investigaciones que se han centrado en reflexionar sobre la figura el mediador escolar y en la importancia de este último en la formación del lector literario. En este marco, los resultados generados por una investigación de corte cualitativo llevada a cabo en el ámbito de la Comunidad Autónoma de Aragón en colaboración con el Grupo ELLIJ de la Universidad de Zaragoza han incidido en la diferencia que existe entre las lecturas adultas y las lecturas infantiles. Así, por ejemplo, el lector adulto en su faceta de mediador rechaza los temas tradicionalmente considerados difíciles en cualquier propuesta de lectura infantil. Sin embargo, el lector infantil se acerca a estos temas con especial interés. Una de las autoras que mejor representa esta diferencia de recepción es Kitty Crowther. El presente artículo profundiza en una propuesta de lectura de la obra de esta autora partiendo de la necesidad de redefinir el concepto de lector infantil desde la perspectiva del mediador.
 
There are a lot of investigations which are focused in thinking about literary reading mediator in school settings and his importance in literary reader´s formation. Here, the results generated by qualitative investigation, carried out by Comunidad Autónoma de Aragón collaborating with ELLIJ Group, from Zaragoza´s University; deepen in the difference between adults lecture and the children one. For instance, adult reader in his mediator scope refuses issues that have been always considered taboos in any child´s reading proposal. Nevertheless, childlike reader approaches to these issues with a special interest. One of the authors that best represents this different perception is Kitty Crowther. This article deepens in a lecture proposal of her work, starting from the necessity of redefining the childlike reader´s concept from a mediator scope.
 
Subjects
Lector literario; Lectura adulta; Lectura infantil; Temas difíciles; Álbum; Libro ilustrado; Kitty Crowther; Literary reader; Adult lecture; Childlike lecture; Taboo; Album; Picturebook
Collections
  • RESED nº04 (2016) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support