• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº04 (2016)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº04 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Del libro de texto a YouTube; una aproximación a las nuevas tecnologías y a las nuevas formas de aprendizaje

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18951

ISSN: 2341-3255

Files
185-187_S.2.15 RESED n4 LECTURA Y SOCIEDAD.pdf (596.7Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Textbook to YouTube; an approach to new technologies and new ways of learning
Author/s
Lucero Martínez, José Antonio
Date
2016
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2016 (4) S2 pp. 185-187
Abstract
Las nuevas tecnologías e Internet no solo han cambiado la manera en que nos comunicamos y nos relacionamos. También ha cambiado la forma en que nuestros niños y jóvenes aprenden. Por ello, los docentes de hoy en día deben conocer y comenzar a aplicar nuevas metodologías encaminadas a romper la brecha existente entre el alumnado y el método tradicional de enseñanza, basado en el libro de texto. En el siguiente artículo se expone de manera breve una experiencia docente basada en la metodología flipped classroom, que haciendo uso de herramientas como Internet o YouTube plantea darle una vuelta a la clase convencional, con el objetivo de conectar la educación a la manera en que los niños y niñas actuales aprenden, se relacionan y se divierten.
 
New technologies and the Internet have not only changed the way we communicate and interact. It has also changed the way our children learn. Therefore, teachers today should meet and begin to implement new methodologies aimed at breaking the gap between students and the traditional teaching method, based on the textbook. The following article provides a brief teaching experience based on the flipped classroom methodology, which making use of tools such as the Internet or YouTube tries a spin to conventional class, with the purpose of connecting education to the way the current children and girls learn, interact and have fun.
 
Subjects
Flipped classroom; Innovación educativa; Nuevas metodologías; Aprendizaje; Libro de texto; YouTube; Internet; Educational innovation; New methodologies; Learning; Textbook
Collections
  • RESED nº04 (2016) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support