• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mejora de diseño de una unidad didáctica sobre el estudio de las reacciones químicas

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/19429

Files
TFM Secundaria_Juan Manuel Traverso.pdf (2.255Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Traverso Soto, Juan ManuelAuthority UCA
Date
2017-06
Advisor
Aragón Méndez, María del MarAuthority UCA
Department
Química Física
Abstract
La presente memoria de Trabajo Fin de Máster trata de aplicar todos los conocimientos adquiridos durante el año para desarrollar la mejora del diseño de una unidad didáctica sobre el estudio de las reacciones químicas, impartida en la asignatura de Física y Química de 3º de ESO. Con este objetivo, se ha considerado tanto el marco normativo del currículo, como el desarrollo de los referentes teóricos, donde se ha analizado la evolución histórica de los contenidos tratados, las principales dificultades de aprendizaje asociadas al tema, y algunos aspectos relacionados con la estrategia basada en la construcción de modelos, propia del método constructivista, que será aplicada en el desarrollo de la unidad. Finalmente, se describen algunas conclusiones sobre las principales mejoras que han sido aplicadas, implicaciones educativas, y la futura formación docente necesaria.
 
The purpose of this Master´s Thesis is to apply all knowledge acquired during the present year in order to develop the improvement of the design of a didactic unit on chemical reactions, taught in Physics and Chemistry subject for the 3rd year of Secondary Education (Spanish Education System). Both the normative framework of the curriculum and theoretical references, including historical evolution of treated contents, main learning difficulties related to the topic, and some aspects about modelization, typical of the constructivist method, which will be applied in the unit, have been considered. Finally, some conclusions about main improvements, educational implications, and future teacher training needed, are showed.
 
Collections
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM [67]
  • Trabajos fin de master Quim. Fis. [8]

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support