• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Periférica
  • Periferica nº17 (2016)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Periférica
  • Periferica nº17 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nuevas formas de producir, circular, consumir y rentabilizar la cultura: los contenidos culturales envasados y una mirada desde el caso mexicano

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/19977

ISSN: 1577-1172

Files
199_208.pdf (76.07Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
New ways of producing, circulating, consuming and making the most of culture: packaged cultural content with a look at the case of Mexico
Author/s
González Reyes, Rodrigo
Date
2016
Source
PERIFÉRICA (15771172)- 2016, n. 17- pp. 199-208
Abstract
El objeto de este trabajo es exponer de manera sintética algunos de los más importantes procesos contemporáneos en los modos de producción, consumo, circulación y rentabilización de contenidos culturales. Con este fin el escenario se divide en tres grandes apartados: uno sobre las condiciones generales en los regímenes actuales de la gestión de la información (particularmente su tecnologización), otro sobre el impacto económico que, derivado de ello, encuentran en este contexto los contenidos culturales, particularmente aquellos a los que aquí llamamos contenidos envasados, y uno tercero que, en unas pocas líneas, intenta bosquejar la situación mexicana de los mercados de los contenidos envasados.
 
The aim of this article is to synthetically present some of the most important contemporary processes in ways of producing, consuming, circulating and making the most of cultural content. To this end, it is divided into three main sections: one on the general conditions in existing regimes for information management (particularly the increasing influence of technology), another on the economic impact which includes cultural content, particularly those which we will refer to here as packaged content , and a third that tries to succinctly outline packaged content markets in Mexico.
 
Subjects
Economía de la cultura; contenidos culturales; contenidos culturales envasados
Collections
  • Periferica nº17 (2016) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support