• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La educación estético-conectiva: una propuesta práctica para su implementación en las aulas

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20665

Files
TFM Isabel Añino Granados.pdf (728.7Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Añino Granados, Isabel
Date
2018-06
Advisor
Martín Prada, Juan LuisAuthority UCA
Department
Didáctica de la Educación Física, Plástica y Musical
Abstract
El presente Trabajo Fin de Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas realizado en la modalidad de Trabajo de Investigación, tiene como finalidad contribuir a un cambio de paradigma en educación a través de una propuesta práctica de un sistema educativo basado en la educación estético-conectiva. El trabajo está organizado en dos bloques. Una primera parte enfocada a la fundamentación teórica y al estudio de propuestas y modelos de educación alternativa y una segunda, en la que tras poner la problemática del asunto en contexto, aborda y desarrolla una propuesta concreta para su implementación en las aulas de proyecto educativo de estética conectiva.
 
This assignment is the Dissertation of the Master's Degree in Secondary School, Vocational Studies and Modern Languages Education and it was written as a research project with the aim to contribute to a paradigm shift in the field of education through the practical proposal of an educational system based on a connective-aesthetics approach to teaching and learning. It is organised in two parts. The first part focuses on the theoretical foundation behind the approach and on the study of possible proposals and alternative educational models. The second part puts the quandary into context, deals with and develops the specific proposal of an educational project to be implemented in class.
 
Subjects
estética conectiva; educación integral; arte; ética; metodología; educación como arte
Collections
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM [67]
  • Trabajos fin de grado Did. E. Fis. [25]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support