• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La importancia de la TAC en la educación y cambios sociales

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20860

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.03

ISSN: 2341-3255

Files
3898-Texto del artículo-14803-3-10-20171205.pdf (261.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Amar Rodríguez, Víctor ManuelAuthority UCA
Date
2017
Department
Didáctica
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 16-28
Abstract
El debate siempre ha de ser sano e, inclusive, un aliciente para conocer y mejorar. En nuestro caso, lo estableceremos en diferentes ámbitos que se harán extensibles al amplio entramado de la educación y las tecnologías. Por ello, desde las personas a las herramientas serán motivos para pararnos a reflexionar e, igualmente, un pretexto para compartir deseos de mejora, pues en el siglo XXI se nos hace inconcebible enseñar o educar sin contar con las tecnologías del presente. Con todo, las conclusiones se presentan en continua construcción ya que incentivamos la necesidad de una disposición para estar continuamente predispuesto a los cambios tecnológicos y su inclusión idónea en la educación.
 
The debate must always be healthy and even an incentive to know and improve. In our case, we will establish it in different areas that will be extended to the broader framework of education and technologies. Therefore, from the people to the tools will be reasons to stop us to reflect and, equally, a pretext to share desires for improvement, because in the twenty-first century it becomes inconceivable to teach or educate without the technologies of the present. However, the conclusions are presented in continuous construction as we encourage the need for a willingness to be continuously predisposed to technological changes and their ideal inclusion in education.
 
Subjects
Educación; tecnología; redes sociales; comunidad de aprendizaje; conectivismo; Education; technology; social networks; learning community; connectivism
Collections
  • Articulos Científicos Didáctica [217]
  • RESED nº05 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support