• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La enseñanza de la literatura en la formación superior plurilingüe e intercultural: Mapeando Luces de Bohemia, de Valle-Inclán

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20867

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.10

ISSN: 2341-3255

Files
10_3718-Texto del artículo-14810-3-10-20180122.pdf (711.4Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
The teaching of literature in multilingual and intercultural higher education: Mapping Valle-Inclan’s Luces de Bohemia
Author/s
Núñez Sabarís, Xaquín
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 104-118
Abstract
Con la unidad didáctica “Mapeando Luces de bohemia” que se presenta en este artículo se pretende hacer una propuesta práctica de la enseñanza de la literatura en la formación universitaria, a partir de un enfoque competencial, que implica focalizar la enseñanza en el papel del alumno y en su autonomía de aprendizaje. La unidad didáctica presentada es original e inédita y aborda el estudio de un texto literario canónico, a partir de un enfoque por tareas, lo cual permite su transposición a nuevas modalidades de aprendizaje, como la enseñanza a distancia, a fin de alcanzar una formación transdisciplinar, inclusiva e intercultural.
 
With this didactic unit “Mapeando Luces de bohemia” which is presented in this pater we try to do a practical proposal of literature teaching at university education. We part form a competence approach, which implies to focalize the teaching process in the paper of the student and in its autonomous learning process. The didactic unit presented is original and unpublished. It deals with the study of a canonical literary text, from a task-based approach, which permits its transposition to new learning modalities, as distance learning, in order to achieve a transdisciplinary, inclusive and intercultural formation.
 
Subjects
Literatura; enseñanza; e-learning; Valle-Inclán; literatura; teaching
Collections
  • RESED nº05 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support