La enseñanza de la literatura en la formación superior plurilingüe e intercultural: Mapeando Luces de Bohemia, de Valle-Inclán

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20867
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.10
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
The teaching of literature in multilingual and intercultural higher education: Mapping Valle-Inclan’s Luces de Bohemia
Author/s
Núñez Sabarís, XaquínDate
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 104-118Abstract
Con la unidad didáctica “Mapeando Luces de bohemia” que se presenta en este artículo se pretende hacer una propuesta práctica de la enseñanza de la literatura en la formación universitaria, a partir de un enfoque competencial, que implica focalizar la enseñanza en el papel del alumno y en su autonomía de aprendizaje.
La unidad didáctica presentada es original e inédita y aborda el estudio de un texto literario canónico, a partir de un enfoque por tareas, lo cual permite su transposición a nuevas modalidades de aprendizaje, como la enseñanza a distancia, a fin de alcanzar una formación transdisciplinar, inclusiva e intercultural. With this didactic unit “Mapeando Luces de bohemia” which is presented in this pater we try to do a practical proposal of literature teaching at university education. We part form a competence approach, which implies to focalize the teaching process in the paper of the student and in its autonomous learning process.
The didactic unit presented is original and unpublished. It deals with the study of a canonical literary text, from a task-based approach, which permits its transposition to new learning modalities, as distance learning, in order to achieve a transdisciplinary, inclusive and intercultural formation.
Subjects
Literatura; enseñanza; e-learning; Valle-Inclán; literatura; teachingCollections
- RESED nº05 (2017) [20]