• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº5 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los audiovisuales como recurso para la enseñanza de la literatura infantil: una experiencia TIC en la formación de docentes

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20869

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.12

ISSN: 2341-3255

Files
12_3900-Texto del artículo-14811-2-10-20171205.pdf (266.5Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Audio-visuals as a resource for children’s literature teaching: an ICT experience at teachers’ training
Author/s
Salido López, Pedro V.; Salido López, José Vicente
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 130-137
Abstract
De un tiempo a esta parte, el cine o la animación han empezado a cobrar en las aulas un merecido protagonismo por su gran potencial pedagógico y didáctico. Si bien es cierto, no en todas las ocasiones estos recursos visuales se ajustan ni a las exigencias de los nuevos métodos de enseñanza-aprendizaje ni a la realidad del grupo-aula. Con la llegada de las nuevas tecnologías, este proceso de adaptación y mejora de los recursos pedagógicos y didácticos se puede llevar a cabo desde la creación del propio producto audiovisual por parte del docente. En este sentido, la experiencia que presentamos en este trabajo tiene como finalidad formar profesionales de la educación competentes para diseñar audiovisuales didácticos, en este caso vinculados a la enseñanza de la literatura infantil.
 
From a time to this part, the cinema or the animation receive in the classrooms a deserved protagonist by its pedagogical and didactic potential. However, these visual resources aren’t always adjusted to the demands of the new teaching-learning methods and to the reality of the classroom group. With the advent of the new technologies, this process of adaptation and improvement of pedagogical and didactic resources can be carried out from the creation of the audio-visual product itself by the teacher. In this sense, the experience that we present in this article aims to train educational professionals competent to design didactic audio-visuals, in this case linked to the teaching of children's literature.
 
Subjects
Literatura infantil; Nuevas Tecnologías; Audiovisuales; Educación Artística; Children's literature; New Technologies; Audiovisuals; Art Education
Collections
  • RESED nº5 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions