Los audiovisuales como recurso para la enseñanza de la literatura infantil: una experiencia TIC en la formación de docentes

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20869
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.12
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Audio-visuals as a resource for children’s literature teaching: an ICT experience at teachers’ training
Date
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 130-137Abstract
De un tiempo a esta parte, el cine o la animación han empezado a cobrar en las aulas un merecido
protagonismo por su gran potencial pedagógico y didáctico. Si bien es cierto, no en todas las ocasiones
estos recursos visuales se ajustan ni a las exigencias de los nuevos métodos de enseñanza-aprendizaje
ni a la realidad del grupo-aula. Con la llegada de las nuevas tecnologías, este proceso de adaptación y
mejora de los recursos pedagógicos y didácticos se puede llevar a cabo desde la creación del propio
producto audiovisual por parte del docente. En este sentido, la experiencia que presentamos en este
trabajo tiene como finalidad formar profesionales de la educación competentes para diseñar
audiovisuales didácticos, en este caso vinculados a la enseñanza de la literatura infantil. From a time to this part, the cinema or the animation receive in the classrooms a deserved protagonist
by its pedagogical and didactic potential. However, these visual resources aren’t always adjusted to the
demands of the new teaching-learning methods and to the reality of the classroom group. With the
advent of the new technologies, this process of adaptation and improvement of pedagogical and
didactic resources can be carried out from the creation of the audio-visual product itself by the teacher.
In this sense, the experience that we present in this article aims to train educational professionals
competent to design didactic audio-visuals, in this case linked to the teaching of children's literature.
Subjects
Literatura infantil; Nuevas Tecnologías; Audiovisuales; Educación Artística; Children's literature; New Technologies; Audiovisuals; Art EducationCollections
- RESED nº05 (2017) [20]