Lectura enriquecida en español y en lengua extranjera (inglés y francés) a través de códigos QR

Statistics
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Enriched reading in Spanish and in a foreign language (English and French) through QR codes
Author/s
Santos Díaz, Inmaculada ClotildeDate
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 144-151Abstract
Las nuevas tecnologías se han convertido en un valioso recurso en todas las áreas y etapas educativas
provocando cambios en el sistema, sobre todo a nivel metodológico. Este capítulo pretende dar pautas
que sirvan de orientación al profesorado para el uso de los códigos QR con un doble objetivo. Por un
lado, despertar el interés por la lectura en el alumnado de Educación Primaria y Secundaria tanto en el
centro educativo como fuera. Por otro lado, favorecer una metodología que ofrezca al alumnado una
lectura enriquecida y reticular donde pueda seleccionar el contenido y la información que quiere
ampliar e incluso permitir que realice su propio itinerario lector. Tras una breve explicación sobre la
creación y uso de los códigos QR, se darán ejemplos sobre cómo favorecer su integración en textos y
libros tanto en español como en lengua extranjera. New technologies have become a valuable resource in all areas and educational stages causing changes
in the system, especially methodological level. This chapter aims to provide guidelines that serve as a
guide for teachers for use QR codes with a dual purpose. On the one hand, it tries to arouse interest in
reading in Primary and Secondary Education students both in the educational center and outside. On
the other hand, it aims to favour a methodology that offers students an enriched and reticular reading
where they can select the content and information they want to expand and even allow them to carry
out their own reading itinerary. After a brief explanation about the creation and use of QR codes,
examples will be given on how to promote their integration into texts and books in both Spanish and
foreign languages.
Subjects
lectura; nuevas tecnologías; lengua extranjera; código QR; competencia lingüística; reading; new technologies; foreign language; QR code; linguistic competenceCollections
- RESED nº05 (2017) [20]