Diseño de aplicación Android para la mejora de la ortografía y evaluación de su implementación en aulas de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato.

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20883
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.17
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Design of Android application for the improvement of the spelling and evaluation of its implementation in Secondary Education and Baccalaureate classrooms
Author/s
Valdés Zamudio, IgnacioDate
2017Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 167-170Abstract
El presente siglo se caracteriza por el avance exponencial del conocimiento y de los recursos
tecnológicos, así como por una necesidad de cambio constante en que los productos y servicios deben
adaptarse continuamente a los nuevos contextos impuestos por los cambios sociales y tecnológicos. Por
ello, hemos diseñado, creado e implementado una aplicación móvil para Android, denominada
“Ortografía española'', cuyo objetivo es el aprendizaje y la mejora de la ortografía en español de
alumnos de cualquier nivel educativo. La aplicación responde a las necesidades propias de nuestro
contexto social y tecnológico, pues proporciona una herramienta interactiva, inductiva y de fácil acceso
para el desarrollo del autoaprendizaje basado en tecnologías móviles. The present century is characterized by the exponential advance of knowledge and technological
resources, as well as by the need for constant change in which products and services are continuously
adapted to the new contexts imposed by social and technological changes. For this reason, we have
designed, created and implemented a mobile application for Android called "Spanish Orthography",
which goal is the learning and improvement of the Spanish spelling of students of any educational
level. The application responds to the needs of our social and technological context, as it offers an
interactive, inductive and easily accessible tool for the development of self-learning based on mobile
technologies.
Subjects
Aplicaciones Android; Ortografía; Enseñanza de lenguas; Autoaprendizaje; Educación; Android apps; Ortography; Language teaching; Self-learning; EducationCollections
- RESED nº05 (2017) [20]