• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diseño de aplicación Android para la mejora de la ortografía y evaluación de su implementación en aulas de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato.

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20883

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.17

ISSN: 2341-3255

Files
17_3717-Texto del artículo-14817-2-10-20171205.pdf (221.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Design of Android application for the improvement of the spelling and evaluation of its implementation in Secondary Education and Baccalaureate classrooms
Author/s
Valdés Zamudio, Ignacio
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 167-170
Abstract
El presente siglo se caracteriza por el avance exponencial del conocimiento y de los recursos tecnológicos, así como por una necesidad de cambio constante en que los productos y servicios deben adaptarse continuamente a los nuevos contextos impuestos por los cambios sociales y tecnológicos. Por ello, hemos diseñado, creado e implementado una aplicación móvil para Android, denominada “Ortografía española'', cuyo objetivo es el aprendizaje y la mejora de la ortografía en español de alumnos de cualquier nivel educativo. La aplicación responde a las necesidades propias de nuestro contexto social y tecnológico, pues proporciona una herramienta interactiva, inductiva y de fácil acceso para el desarrollo del autoaprendizaje basado en tecnologías móviles.
 
The present century is characterized by the exponential advance of knowledge and technological resources, as well as by the need for constant change in which products and services are continuously adapted to the new contexts imposed by social and technological changes. For this reason, we have designed, created and implemented a mobile application for Android called "Spanish Orthography", which goal is the learning and improvement of the Spanish spelling of students of any educational level. The application responds to the needs of our social and technological context, as it offers an interactive, inductive and easily accessible tool for the development of self-learning based on mobile technologies.
 
Subjects
Aplicaciones Android; Ortografía; Enseñanza de lenguas; Autoaprendizaje; Educación; Android apps; Ortography; Language teaching; Self-learning; Education
Collections
  • RESED nº05 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support