• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº7 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº7 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mujeres mayores, educación y exclusión social en Chile. Una visión desde el Trabajo Social

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/22295

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2019.i7.06

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº7 (2019) 88-102 .pdf (766.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Older women, education and social exclusion in Chile. A Social Work perspective.
Author/s
Sepúlveda Navarrete, Paula
Date
2019
Department
Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social
Source
Revista de Estudios Socioeducativos nº7 (2019) pp.88-102
Abstract
Frente a un aumento de la esperanza de vida en Chile se hace necesario conocer cómo la educación juega un papel relevante en la exclusión social de las mujeres mayores con el fin de poder realizar intervenciones eficaces sobre la materia. En este sentido, en primer lugar se revisan datos estadísticos de educación, pobreza y exclusión social de personas mayores en el país, para posteriormente adentrarse en las historias de vida de mujeres mayores que se encontraban en situación de exclusión para conocer sus experiencias en torno a la educación y formación, y cómo impactó su situación en la vejez.
 
Chile is facing a rise in its life expectancy rates, and given this situation is necessary to know how education has a relevant role in the social exclusion of older women in order to provide effective interventions on this matter. Accordingly, this paper will first describe statistic data on education, poverty and social exclusion of older people in the country, and subsequently analyse life stories of older women who were in a social exclusion situation, in order to learn about their educational experiences and their impact during the old age.
 
Subjects
educación; exclusión social; historias de vida; mujeres mayores; education; social exclusion; life stories; older women
Collections
  • Artículos Científicos [2993]
  • Articulos Científicos Dcho. Trab. SS. [18]
  • RESED nº7 (2019) [22]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions