Mujeres mayores, educación y exclusión social en Chile. Una visión desde el Trabajo Social

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/22295
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2019.i7.06
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Older women, education and social exclusion in Chile. A Social Work perspective.
Author/s
Sepúlveda Navarrete, PaulaDate
2019Department
Derecho del Trabajo y de la Seguridad SocialSource
Revista de Estudios Socioeducativos nº7 (2019) pp.88-102Abstract
Frente a un aumento de la esperanza de vida en Chile se hace necesario conocer cómo la
educación juega un papel relevante en la exclusión social de las mujeres mayores con el fin
de poder realizar intervenciones eficaces sobre la materia. En este sentido, en primer lugar
se revisan datos estadísticos de educación, pobreza y exclusión social de personas mayores
en el país, para posteriormente adentrarse en las historias de vida de mujeres mayores que se
encontraban en situación de exclusión para conocer sus experiencias en torno a la educación
y formación, y cómo impactó su situación en la vejez. Chile is facing a rise in its life expectancy rates, and given this situation is necessary to know
how education has a relevant role in the social exclusion of older women in order to provide
effective interventions on this matter. Accordingly, this paper will first describe statistic data
on education, poverty and social exclusion of older people in the country, and subsequently
analyse life stories of older women who were in a social exclusion situation, in order to learn
about their educational experiences and their impact during the old age.
Subjects
educación; exclusión social; historias de vida; mujeres mayores; education; social exclusion; life stories; older womenCollections
- Artículos Científicos [2993]
- Articulos Científicos Dcho. Trab. SS. [18]
- RESED nº7 (2019) [22]