• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº7 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº7 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educación y movilidad de la comunidad rom en Madrid: el caso del gallinero

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/22299

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2019.i7.10

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº7 (2019) 154-165 .pdf (647.1Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Education and mobility of the rom community in Madrid: the case of el Gallinero
Author/s
Gutiérrez Sánchez, José David; Ortega Torres, Jenifer
Date
2019
Source
Revista de Estudios Socioeducativos nº7 (2019) pp.154-165
Abstract
El trabajo que nos ocupa analiza la situación en la que viven las familias gitanas y de procedencia rumana en el asentamiento chabolista de El Gallinero, teniendo en cuenta la movilidad del colectivo por Europa y además como los agentes sociales intervinientes afrontan la práctica educativa como propuesta y práctica inclusiva para prevenir y combatir el absentismo escolar en contextos catalogados como de riesgo. El análisis de las prácticas comunitarias y los actores que intervienen nos ha permitido identificar aquellas que son positivas para el fomento de la convivencia por medio de la participación social.
 
The present work analyzes the situation in which the Romanian families of Romanian origin live in the shanty town of El Gallinero, taking into account the mobility of the group in Europe and also as the intervening social agents face the educational practice as a proposal and Inclusive practice to prevent and combat school absenteeism in contexts classified as risk. The analysis of community practices and the actors involved has allowed us to identify those that are positive for the promotion of coexistence through social participation.
 
Subjects
educación; movilidad; infancia; rumanos; inclusión social; education; mobility; childhood; Romanians; social inclusion
Collections
  • RESED nº7 (2019) [22]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support