• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gestión de la comunicación en las redes sociales de las federaciones de fútbol nacionales

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/22387

DOI: 10.25029/od.2019.160.17

ISSN: 2014-5039

Files
2020_069.pdf (210.0Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Social media communication management in football national federations
Author/s
Cano Tenorio, RafaelAuthority UCA
Date
2019
Department
Marketing y Comunicación
Source
OBRA DIGITAL, Núm. 17, Septiembre 2019 - Enero 2020, pp. 19-34,
Abstract
Las redes sociales se han convertido en un medio principal para los departamentos de comunicación de las federaciones nacionales de fútbol, mejorando la fidelización de sus simpatizantes. En este estudio se ha analizado la gestión de las cuentas oficiales en redes sociales de cinco federaciones de fútbol nacionales. La metodología se ha basado en la observación y el análisis de contenido, teniendo en cuenta al departamento de comunicación de cada federación como emisor de contenido. Los resultados muestran grandes diferencias en la gestión de la comunicación según el emisor y la red social, lo que resulta de gran utilidad para mejorar la gestión estratégica de la comunicación digital en este tipo de entidades.
 
Social media have become a main means of interaction for the communication departments of national football federations, improving the loyalty of their supporters. In this study, the management of official accounts in social media of five national football federations were analyzed. The methodology has been based on the observation and content analysis, taking into account the communication department of each federation as a content issuer. The results show great differences in the management of communication according to the issuer and the social media, which is very useful to improve the strategic management of digital communication in this type of entities.
 
Subjects
Análisis de contenido; comunicación; deporte; fútbol; redes sociales; Content analysis; communication; sports; football; social media
Collections
  • Artículos Científicos [4849]
  • Articulos Científicos Mark. Com. [127]
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Atribución-NoComercial 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support