• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diseño de proyectos transmedia para la Educación Literaria en el aula de Educación Secundaria

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23861

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.7

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº8 80-98.pdf (178.8Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Design of transmedia projects for Literary Education in the Secondary Education classroom
Author/s
Hernández Ortega, José; Rovira-Collado, José
Date
2020-07
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 80-98
Abstract
Entre las propuestas de innovación educativa del siglo XXI, el Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) se ha convertido en una metodología colaborativa global en la que pueden integrarse distintas asignaturas y aprendizajes, con gran repercusión en la etapa de Educación Secundaria. Aunque los proyectos no deben estar mediados por la tecnología, los que la incluyen como eje para la producción de contenidos y la difusión de estos se convierten en proyectos con mayor reconocimiento y con muchas posibilidades de replicación. El concepto de Educación 2.0 es imprescindible para reconocer la importancia de compartir nuestro trabajo en Internet a través de blogs y redes. La incorporación del concepto de Narrativas Transmedia a estos proyectos nos permite enlazar directamente esta deriva tecnológica con la Educación Literaria. Los proyectos transmedia parten de la lectura de obras literarias para ofrecer múltiples producciones por parte del alumnado que integran los distintos aprendizajes.
 
Among the proposals for educational innovation of the 21st century, Project Based Learning (PBL) has become a global collaborative methodology in which different subjects and learning can be integrated, with great impact on the Secondary Education. Although the projects should not be mediated by technology, those that include it as an axis for the production of content and the dissemination of these become projects with greater recognition and with many possibilities of replication. The concept of Education 2.0 is essential to recognize the importance of sharing our work on the Internet through blogs and networks. The incorporation of the concept of Transmedia Narratives to these projects allows us to directly link this technological drift with Literary Education. The transmedia projects start from the reading of literary texts to offer multiple productions by the students that integrate the different learning.
 
Subjects
Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP); Narrativas Transmedia; Lectura Multimodal; Didáctica de la Literatura; Educación 2.0.; Project Based Learning (PBL); Transmedia Narratives; Multimodal Reading; Literature Teaching; Education 2.0.
Collections
  • RESED nº8 (2020) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support