Panorama de la Innovación Docente en la Universidad Española. Perspectivas desde la Universidad de Cádiz

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/23867
DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.13
ISSN: 2341-3255
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Panorama of Teaching Innovation at the Spanish University. Perspectives from the University of Cadiz
Author/s
Poce Fatou, Juan AntonioDate
2020-07Department
Química FísicaSource
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 179-191Abstract
This work identifies the origins of Teaching Innovation in the Spanish university system and
its concretion in the University of Cadiz. It describes the current panorama of Teaching
Innovation in both contexts, accompanied by data on the evolution of the program developed
at the University of Cadiz from the 2011/12 to the 2018/19 academic year. It reflects on the scope of the concept of Teaching Innovation and on the objectives that the universities of the
European Higher Education Area will have to face in the coming years. En este trabajo se identifican los orígenes de la Innovación Docente en el sistema
universitario español y su concreción en la Universidad de Cádiz. Se describe el panorama
actual de la Innovación Docente en ambos contextos, acompañándolo de datos de evolución
del programa desarrollado en la Universidad de Cádiz desde el curso 2011/12 hasta el
2018/19. Se reflexiona sobre el alcance del concepto Innovación Docente y sobre los
objetivos que las universidades del Espacio Europeo de Educación Superior deberán afrontar
en los próximos años.
Subjects
Declaración de Bolonia; Educación Superior; EEES; Innovación Docente; Universidad de Cádiz; Bologna Declaration; EHEA; Higher Education; Teaching Innovation; University of CadizCollections
- Artículos Científicos [3192]
- Articulos Científicos Quim. Fis. [45]
- RESED nº8 (2020) [24]