• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Panorama de la Innovación Docente en la Universidad Española. Perspectivas desde la Universidad de Cádiz

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23867

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.13

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº8 179-191 panorama de innovacion.pdf (208.5Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Panorama of Teaching Innovation at the Spanish University. Perspectives from the University of Cadiz
Author/s
Poce Fatou, Juan Antonio
Date
2020-07
Department
Química Física
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 179-191
Abstract
This work identifies the origins of Teaching Innovation in the Spanish university system and its concretion in the University of Cadiz. It describes the current panorama of Teaching Innovation in both contexts, accompanied by data on the evolution of the program developed at the University of Cadiz from the 2011/12 to the 2018/19 academic year. It reflects on the scope of the concept of Teaching Innovation and on the objectives that the universities of the European Higher Education Area will have to face in the coming years.
 
En este trabajo se identifican los orígenes de la Innovación Docente en el sistema universitario español y su concreción en la Universidad de Cádiz. Se describe el panorama actual de la Innovación Docente en ambos contextos, acompañándolo de datos de evolución del programa desarrollado en la Universidad de Cádiz desde el curso 2011/12 hasta el 2018/19. Se reflexiona sobre el alcance del concepto Innovación Docente y sobre los objetivos que las universidades del Espacio Europeo de Educación Superior deberán afrontar en los próximos años.
 
Subjects
Declaración de Bolonia; Educación Superior; EEES; Innovación Docente; Universidad de Cádiz; Bologna Declaration; EHEA; Higher Education; Teaching Innovation; University of Cadiz
Collections
  • Artículos Científicos [3192]
  • Articulos Científicos Quim. Fis. [45]
  • RESED nº8 (2020) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support