• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La innovación educativa desde la formación permanente: Centro del profesorado de Jerez

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23869

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.15

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº8 206-216 la innocavión educativa.pdf (188.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
In service training providing educational innovation: Jerez Teacher Training Centre
Author/s
Sotelino Polonio, Carmen; Rosso Delgado, Eufemia
Date
2020-07
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 206-216
Abstract
Este artículo pretende dar a conocer la evolución y el estado actual de la formación del profesorado no universitario en Andalucía desde la visión del Centro del Profesorado de Jerez de la Frontera (Cádiz). Se remonta a los orígenes de la formación en nuestra comunidad, hace un recorrido breve por los cambios sucesivos a lo largo de los últimos treinta años y detalla algunas de las medidas que la Consejería de Educación Andaluza ha incorporado a partir de la LEA (Ley de Educación de Andalucía 17/2007) para promover los cambios necesarios para la mejora de los centros, la calidad y el éxito educativo. Finalmente nos centramos en las actuaciones concretas que se llevan a cabo en nuestro Centro del Profesorado con el objetivo de promover la innovación en los centros educativos a través de los docentes.
 
This article aims to raise awareness of the evolution and current status of non-university teacher training in Andalusia from the point of view of the Jerez Teacher Training Centre. It starts with the origins of training in our community, makes a brief tour of the successive changes over the past thirty years and details some of the measures that the Andalusian Board of Education has incorporated from the LEA (Education Law in Andalucía 17/2007) to promote the changes necessary for the improvement of centres, educational quality and success. Finally, we focus on the concrete actions that are carried out in the Teachers’ Centre with the aim of promoting innovation in schoolsthrough teachers.
 
Subjects
Formación permanente; innovación; actividad; profesorado; educación; In-service Training; innovation; training activity; teachers; education
Collections
  • RESED nº8 (2020) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support